اعتبارسنجی مشتریان پس از استعلام بانکی

هر یک از مشتریان بانکی به عنوان متقاضیان وام ها و تسهیلات بانک ها پس از استعلام بانکی در سامانه جامع استعلام بانکی می بایست اعتبارسنجی شوند. شرکت های اعتبارسنجی مختلفی در این راستا وجود دارند که تمامی عملکرد افراد را مدنظر می گیرند تا به هر یک از آن ها متناسب با عملکرد و رفتار بانکی خود رتبه اعتباری مناسبی را به آن ها بدهند. سامانه اعتبارسنجی در این زمینه تمامی فاکتورهای اساسی را در نظر گرفته تا در نهایت رتبه ای متناسب با عملکرد مشتریان بانکی را به آن ها بدهد. رتبه اعتباری بالا و پایین افراد حقیقی و حقوقی نشان دهنده نحوه عملکرد بانکی آن هاست. به این صورت که هر چقدر یک فرد نسبت به بدهی های خود به بانک متعهد باشد و در بازپرداخت اقساط خویش سر موعد مقرر شده اهتمام بیشتری ورزیده باشد؛ می تواند رتبه اعتباری بالاتری را در سامانه اعتبارسنجی به دست آورد و با در دست داشتن رتبه اعتباری بالای خود می تواند از مزایا و تسهیلات ویژه بانک های مختلف هم به خوبی بهره مند شود. این در حالی است که سایر افراد که عملکرد مناسبی در خصوص پرداخت بدهی های خود به بانک ها نداشته اند و رتبه اعتباری آن ها در سامانه جامع اعتبارسنجی بسیار پایین می باشد؛ نمی توانند از هیچ گونه تسهیلاتی بهره مند شوند. بنابراین اعتبارسنجی مشتریان بانکی می تواند به بانک ها کمک بسیار زیادی کند.

چگونه از خوش قول بودن مشتریان خود آگاهی پیدا کنیم؟

خوش قول بودن مشتریان بانکی با داشتن رتبه اعتباری بالا

چگونه از خوش قول بودن مشتریان خود آگاهی پیدا کنیم؟

حال که با اعتبارسنجی مشتریان بانکی آشنا شدیم؛ این سوال پیش می آید که اعتبارسنجی مشتریان بانکی به چه کار می آید؟ بانک ها پس از درخواست مشتریان خویش برای وام های مختلف بلافاصله از آن ها استعلام بانکی می گیرند. در استعلام بانکی با توجه به رتبه اعتباری که هر فردی در سامانه اعتبارسنجی از آن خود کرده است؛ می توان به راحتی تمامی عملکرد بانکی آن فرد را مورد ارزیابی و سنجش قرار داد. به همین ترتیب می توان به میزان خوش قول بودن یا بد قول بودن هر یک از مشتریان بانکی به سیستم بانکی مطلع شد. بنابراین سامانه جامع اعتبارسنجی توانسته است به بانک ها در زمینه اعطای تسهیلات یا عدم اعطای تسهیلات به مشتریان مختلف خود کمک زیادی کند. به این صورت که پس از استعلام بانکی در صورتی که در کارنامه بانکی فرد متقاضی چک های برگشتی زیادی وجود داشته باشد و وی در پرداخت بدهی های بانکی خود دیرکرد داشته باشد و نسبت به آن ها تعهد و الزامی نداشته باشد؛ چنین فردی به عنوان یک مشتری بد حساب در نزد بانک شمرده می شود و رتبه اعتباری کمتری را به خود اختصاص می دهد. به همین جهت است که بانک ها از اعطای هر گونه تسهیلات خود به چنین افرادی امتناع می کنند. این در حالی است که اگر فردی کاملا برعکس کارنامه خوب و قابل قبولی داشته باشد و از رتبه اعتباری بالایی برخوردار بوده باشد؛ فردی خوش حساب است و بانک ها اطمینان بیشتری به وی می کنند و وی را از تسهیلات خود بهره مند می سازند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.