اعتبار سنجی مشتریان برای افزایش اعتماد سیستم بانکی

در نظام بانکی به جهت اعتماد بیشتر میان مشتریان بانکی و نظام بانکی نیاز به اعتبار سنجی مشتریان می باشد تا بدین ترتیب بتوان تا پیش از اعطای تسهیلات به هر یک از افراد سیستم بانکی بتواند با اطمینان خاطر بیشتری وام ها و تسهیلات بانکی خود را به آن ها اعطاء سازد. بنابراین هر یک از متقاضیان وام ها و تسهیلات بانکی تا پیش از دریافت وام های خود از بانک های مختلف تنها پس از استعلام بانکی و گزارش اعتباری از سامانه اعتبارسنجی مشتریان با در نظر گرفتن رتبه اعتباری بالای خود و طی شدن پروسه قانونی آن بتوانند وام و تسهیلات بانکی را دریافت نموده و نیاز خود را بدین ترتیب برطرف نمایند. بنابراین سامانه اعتبار سنجی مشتریان به طور ریز و دقیق تمامی فاکتورها و عملکردهای افراد حقیقی و حقوقی مشتریان بانکی را زیر نظر می گیرند تا پس از آن میزان خوش حسابی یا بد حسابی افراد مشخص شده و بانک ها با در نظر گرفتن هر یک از نکات بتوانند نسبت به اعطای وام یا عدم آن به افراد خوش حساب و بد حساب تصمیم گیری کنند. (همین حالا از داشتن چک برگشتی مشتری خودت اطلاع پیدا کن)

استفاده فروشگاه های عمده مواد غذایی از گزارش اعتبارسنجی مشتریان

استفاده فروشگاه های عمده مواد غذایی از گزارش اعتبارسنجی

استفاده فروشگاه های عمده مواد غذایی از گزارش اعتبارسنجی

فروشگاه های عمده مواد غذایی هم که به صورت عمده محصولات مختلفی را به مشتریان خود عرضه می کنند؛ با توجه به اقساطی ارائه دادن محصولات خود و ارائه و رد و بدل کردن چک های مختلف در زمینه تجاری خود نیاز به گزارش اعتبار سنجی مشتریان خود به مانند مشتریان بانکی دارند تا آن ها هم بتوانند با اعتماد بیشتری محصولات خود را به مشتریان مختلف به فروش برسانند. بنابراین امروزه امکان استفاده فروشگاه های بزرگ و عمده هم از گزارش اعتبار سنجی مشتریان فراهم آمده است و آن ها می توانند از این امکان به جهت افزایش اعتبار میان خود و مشتریان خویش نهایت بهره را ببرند. هر یک از این فروشگاه ها می توانند با در نظر گرفتن میزان خوش حسابی و بد حسابی مشتریان خویش تصمیم بهتری مبنی بر دادن محصولات و مواد غذایی خود به صورت اقساطی به مشتریان خویش بگیرند. طبیعتا اگر پس از اعتبارسنجی مشتریان آن ها متوجه وجود چک های برگشتی مشتریان خویش شوند و سابقه آن ها بد تلقی شود؛ نمی توانند به آن ها اطمینانی داشته باشند. به همین از فروش هر گونه محصولات به آن ها صرفه نظر می کنند. از طرفی دیگر هم در صورتی که متوجه خوش حسابی فرد مورد نظر شوند؛ می توانند با اطمینان بیشتری محصولات خود را به آن ها بفروشند. بنابراین در هر صورت گزارش اعتبار سنجی هر یک از این شرکت های اعتبارسنجی مشتریان می تواند برای فروشگاه های عمده تاثیر مثبتی داشته و در تصمیم گیری آن ها بسیار تاثیرگذار باشد.

گزارش اعتبار سنجی برای معاملات تجاری

بنابراین به طور کلی اعتبارسنجی مشتریان هم برای مشتریان بانکی هم برای مشتریان فروشگاه ها و سایر موارد دیگر هم می تواند راهکار خوبی در جهت افزایش اعتماد میان طرفین تجاری باشد تا فرد ارائه دهنده محصولات بتواند با اطمینان بیشتری محصولات خود را به مشتریان خویش ارائه دهد و در صورت رتبه اعتباری پایین وی از هر گونه خدمات و سرویس دهی به آن ها به صورت اقساطی صرف نظر کند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.