استعلام بانک ها پیش از اعطای وام و تسهیلات

دادن وام ها و تسهیلات مختلف بدون استعلام بانک ها امکان پذیر نیست. چرا که بانک ها می بایست به منظور پیشگیری از متضرر شدن، وام ها و تسهیلات خود را تنها به افرادی اعطاء سازند که نسبت به آن ها مطمئن تر هستند. به همین منظور است که امروزه شرکت های اعتبار سنجی مختلفی به کمک بانک ها آمده و با مدنظر قرار دادن عملکرد بانکی هر یک از مشتریان بانکی و دادن رتبه اعتباری بر حسب معیارهای مختلف به بانک های عامل کمک می کنند تا پس از یک استعلام بانکی ساده بتوانند نسبت به خوش حساب بودن یا بدحساب بودن مشتریان خود اطمینان حاصل نمایند. بانک ها به کسانی که پس از استعلام بانک، متوجه وجود چک های برگشتی زیادی در پرونده آن ها می شوند؛ نمی تواند اعتماد کند و وام ها و تسهیلات بانکی خود را به آن ها اعطاء کنند. به همین جهت است که معمولا صاحبان کسب و کارهای مختلف که با چک و سفته و... سر و کار دارند؛ می بایست در معادلات تجاری خویش دقت نظر بیشتری کنند تا رتبه اعتباری آن ها خدشه دار نشود. از طرفی دیگر فروشگاه های لوازم خانگی که وسایل گران قیمت خانگی خود را به صورت اقساطی به مشتریان خویش ارائه می دهند هم می بایست به مانند استعلام بانک از وجود کارنامه بانکی مشتریان خویش مطلع گردند تا با اطمینان بیشتری به آن ها لوازم خانگی خود را قسطی بدهند. در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت خواهد شد که آیا چنین امکانی برای آن ها فراهم شده است یا خیر؟

سامانه اعتبار سنجی و امکان استفاده برای فروشگاه های لوازم خانگی اقساطی

امکان استفاده فروشگاه های لوازم خانگی اقساطی از سامانه اعتبار سنجی

امکان استفاده فروشگاه های لوازم خانگی اقساطی از سامانه اعتبار سنجی

برخی از فروشگاه های لوازم خانگی به جهت وضعیت معیشتی مردم و توان اقتصادی پایین آن ها، محصولات خود را به صورت قسطی به مشتریان مختلف ارائه می سازند. اما قسطی دادن لوازم خانگی به مشتریان به عملکرد بانکی مختلف و  میزان خوش حسابی یا بدحسابی آن ها بستگی دارد. به همین دلیل بهتر است آن ها هم از امکان استعلام بانک یا استعلام اعتبار مشتریان خویش بهره مند شوند تا بتوانند با خیالی راحت نسبت به فروش لوازم خانگی خود به صورت قسطی به مشتریان خود اقدامات لازم را صورت بخشند. بنابراین به جهت آسایش خاطر فعالان تجاری امکان استفاده فروشگاه های لوازم خانگی اقساطی از سامانه اعتبار سنجی و استعلام بانکی مشتریان مختلف فراهم آمده است تا تنها با وارد کردن کد ملی و شماره همراه ثبت سند شده با آن کد ملی و با اطلاع شخص و تایید او بتوان میزان خوش حساب بودن یا بدحساب بودن آن فرد را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. با چنین امکانی هر یک از فروشگاه های لوازم خانگی می توانند ضمن فروش محصولات خود به صورت اقساطی، با خیالی راحت تر تصمیم به فروش محصولات خود به افراد و مشتریان مختلف بگیرند. (همین حالا برای اعتبار سنجی مشتریان خودت اقدام کن)

اهمیت رتبه اعتباری مشتریان بانکی

رتبه اعتباری هر یک از مشتریان بانکی و نوع عملکرد آن ها بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. چرا که علاوه بر استعلام بانک ها به منظور اعطای تسهیلات بانکی یا عدم آن ها به مشتریان خود، در صورت رتبه اعتباری نامناسب این دسته از افراد حتی نمی توانند از فروشگاه های لوازم خانگی به صورت اقساط، وسایل مختلفی را خریداری کنند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.