عمده ترین دلایل اهمیت داشتن رتبه اعتباری بالا در سامانه اعتبار سنجی

سامانه اعتبار سنجی به طور دقیق و کامل عملکرد تمامی افراد حقیقی و حقوقی را زیر نظر می گیرد. این سامانه با در نظر گرفتن سوابق افراد در سیستم های بانکی، به هر یک از آن ها با توجه به عملکردی که دارند؛ یک رتبه اعتباری درخور و مناسبی را می دهد. تمامی ما برای نیل به اهداف و اغراض خود در زندگی خویش نیاز به یک سری تسهیلات داریم تا با استفاده از آن ها بتوانیم به عنوان کمک خرجی بخشی از نیازهای خود را در زندگی برطرف سازیم. نیاز به ازدواج و هزینه های سرسام آور خرید وسایل آن، نیاز به مسکن با توجه به افزایش شدید قیمت ها، نیاز به بازسازی منازل مسکونی، نیاز به خودرو، نیاز به وام های دانشجویی برای تامین مایحتاج دانشجویی و بسیاری از مسائل دیگر از جمله نیازهای یک فرد حقیقی یا حقوقی است. هر چند که نیازهای افراد حقوقی ممکن است در سطح کلان برای تامین سرمایه اولیه برای اخذ قراردادهای مختلف باشد؛ در هر صورت نیاز ما به تسهیلات بانکی امری اجتناب ناپذیر است. به همین علت است که ما همواره باید به فکر رتبه اعتباری مناسبی در سامانه اعتبار سنجی باشیم (آیا از رتبه اعتباری خودت اطلاع داری؟) تا بتوانیم با گرفتن وام های مورد نیاز خود بخشی از مایحتاج اولیه زندگی یا نیازهای ضروری زندگی خویش را تامین کنیم.

مشکلات احتمالی داشتن رتبه اعتباری پایین در زمان اخذ تسهیلات

رتبه اعتباری بالا یا پایین به منزله دریافت تسهیلات یا عدم آن

مشکلات احتمالی داشتن رتبه اعتباری کم در زمان اخذ تسهیلات

کسانی که رتبه اعتباری کمی در سامانه اعتبار سنجی دارند؛ معمولا از جمله افرادی به شمار می آیند که سابقه چک های برگشتی زیادی داشته و در سیستم های بانکی به عنوان فردی به شمار می آیند که بدهی های بانکی خود را همواره با تاخیر پرداخت می کند و نسبت به بازپرداخت اقساط بانکی خود هیچ گونه برنامه ریزی مناسبی ندارد و معمولا فردی بدحساب قلمداد می گردد. این دسته از افراد با رتبه اعتباری پایین در زمان اخذ تسهیلات یا درخواست تسهیلات و وام های مختلف از سیستم بانکی با مشکلات و چالش هایی همراه خواهند شد. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای این افراد پیش آید؛ بی بهره بودن از وام ها و تسهیلات بانکی است. بنابراین علی رغم نیاز مبرم به برخی از وام ها و تسهیلات بانکی برای رفع حاجت چنین اشخاص حقیقی و حقوقی آن ها نمی توانند با دریافت وام مورد نظر نیاز خود را برطرف سازند. اینجاست که اهمیت رتبه اعتباری در سامانه اعتبار سنجی نمود پیدا می کند. بنابراین در صورتی که بخواهید در چنین مواقعی نیاز خود را برطرف کنید؛ در هر لحظه باید به فکر رتبه اعتباری خود در سامانه های اعتبار سنجی باشید تا بدین ترتیب بتوانید با ارتقای رتبه اعتباری خود همواره و در هر لحظه که درخواست وام ها و تسهیلات مختلف می کنید؛ از خدمات و مزایای بانکی به خوبی بهره مند شوید و بتوانید با دریافت این وام ها بخشی از نیازهای خود را برطرف سازید. برای این منظور بهتر است تا حد امکان از برگشت خوردن چک های خود جلوگیری کنید و نسبت به پرداخت بدهی های خود به بانک یا قبوض مختلف و اقساط بانکی متعهد بوده و با یک برنامه ریزی مناسب نسبت به پرداخت به موقع در زمان سررسید اقساط خود پای بند باشید.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.