پرداخت بدهی های بانکی در جهت ارتقای رتبه اعتباری در سامانه اعتبارسنجی

به منظور داشتن رتبه اعتباری بالا در سامانه اعتبارسنجی بهتر است نسبت به بدهی ها و اقساط بانکی خود مسئولیت پذیر بود. کسانی که نسبت به بدهی های خود به نظام بانکی متعهد نباشند و پرداخت های خود را با تاخیر انجام می دهند یا چک های برگشتی بسیار زیادی در کارنامه آن ها ثبت شده است؛ نمی توانند از تسهیلات بانکی مختلف استفاده نمایند. به همین منظور باید به هنگام فرارسیدن سررسید اقساط و بدهی های بانکی و پرداخت قبوض مختلف و... هر چه سریعتر نسبت به پرداخت بدهی های خود اقدامات لازم را صورت بخشید. چرا که در غیر این صورت به راحتی پس از اعتبارسنجی بانک در سامانه اعتبارسنجی به منظور دریافت وام ها و تسهیلات بانکی سابقه یک فرد به طور ریز با تمامی جزئیات آن مشخص خواهد شد تا بانک ها بتوانند تصمیم بهتری مبنی بر اعطای تسهیلات یا عدم آن نسبت به فرد متقاضی بگیرند. به همین منظور بهتر است که در بازه زمانی تعریف شده با انجام تراکنش های لازم به صورت اینترنتی و یا با مراجعه به بانک به صورت حضوری نسبت به پرداخت بدهی های بانکی خود اقدام کنید تا ضمن ارتقای رتبه اعتباری خود در سامانه اعتبارسنجی بتوانید همچنان از تسهیلات و مزایای بانکی بهره مند شوید.

برگشت خوردن تراکنش های فاقد کد شهاب در ساتنا

ارتقای رتبه اعتباری در سامانه اعتبارسنجی

برگشت خوردن تراکنش های فاقد کد شهاب در ساتنا

با توجه به این نکته که انجام تراکنش های موفق به منظور بازپرداخت بدهی های بانکی به نظام بانکی سبب ارتقای رتبه اعتباری کلیه افراد حقیقی و حقوقی آن ها در سامانه اعتبارسنجی می شود؛ بهتر است شفافیت بیشتری در این راستا صورت گیرد تا بتوان با امنیت بالا و شفافیت هر چه بیشتر و قاطعانه تر نسبت به هویت مشتریان حقیقی و حقوقی تمامی تراکنش های آن ها و نیز میزان پای بندی آن ها را به نظام بانکی در سامانه اعتبارسنجی ثبت و ضبط نمود تا بانک های عامل بتوانند تصمیم بهتری مبنی بر اعطای تسهیلات به این دسته از افراد یا عدم اعطای آن بگیرند. در راستای تحقق این مهم بانک مرکزی طبق آخرین گزارشی که ارائه نموده است؛ تمامی تراکنش های فاقد کد شهاب را از تاریخ 5 بهمن ماه سال جاری در سانتا با برگشت مواجه می سازد تا با همکاری ثبت احوال و سایر نهادهای دیگر بتواند هویت صاحب تراکنش های بانکی را با شفافیت بیشتری پیگیری نماید. بنا بر این گزارش بانک مرکزی در تلاش بوده است تا از انجام تراکنش هایی جلوگیری نماید که مربوط به یک فرد حقیقی و حقوقی نیستند. ضمن اینکه بهتر است یادآور شود که کد شهاب برای اشخاص حقیقی، همان کد ملی و برای افراد حقوقی، شناسه ملی می باشد. بنابراین اشخاص حقیقی با تنها کد ملی و اشخاص حقوقی نیز فقط با شناسه ملی می توانند تراکنش داشته باشند و در غیر این صورت تراکنش های افرادی فاقد این کد در سانتا برگشت می خورد و دیگر قادر به استفاده از خدمات بانکی مختلف نیستند. بنابراین کسانی که تا پیش از این اطلاعات هویتی آن ها در بانک ها و موسسه های اعتباری ثبت شده است؛ همچنان از خدمات بانکی بهره مند بوده و تنها کسانی از این خدمات بی بهره خواهند ماند که فاقد کد شهاب باشند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.