اعتبارسنجی مشتریان بانک ها توسط شرکت های مختلف

هر یک از افراد حقیقی و حقوقی به عنوان مشتریان بانکی به منظور بهره مندی از تسهیلات بانکی نیاز به اعتبارسنجی دارند تا با رتبه اعتباری خوب و شایان توجه خود بتوانند از این خدمات بانکی استفاده کنند و  با توجه به اینکه در صورت اعتبارسنجی مشتریان بانکی و رتبه اعتباری پایین خود از تسهیلات بانکی محروم می شوند؛ همواره به رتبه اعتباری خود توجه داشته باشند. بنا بر همین موضوع است که امروزه شرکت های اعتبارسنجی مختلفی در اقصاء نقاط دنیا وجود دارند که کار رتبه سنجی مشتریان یا اعتبارسنجی مشتریان بانکی را بر عهده می گیرند. این شرکت ها هم در داخل ایران و هم در سایر کشورهای مختلف دنیا وجود دارند که نظام بانکی خود و به طور کلی اقتصاد کشور خود و سایر کشورهای جهان را با توجه به معیارها و فاکتورهای مختلفی مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهند. در داخل ایران این شرکت های اعتبارسنجی به صورت آنلاین و کاملا به روز رتبه اعتباری افراد را تعیین می کنند تا بانک ها پس از استعلام خیلی راحت نسبت به خوش حساب بودن و بد حساب بودن فرد مورد نظر به نظام بانکی مطلع گردند(آیا از رتبه اعتباری خودت اطلاع داری؟). در سایر کشورهای مختلف جهان نیز به همین روال می باشد. یکی از شرکت های اعتبارسنجی موجود در کشور چین، NECIPS می باشد که به عنوان سیستم ملی اعتبارسنجی مشتریان کشور چین می باشد. در ادامه در خصوص این شرکت اعتبارسنجی بیشتر توضیح داده خواهد شد.

سیستم ملی اعتبارسنجی چین ( NECIPS ) و اعتبارسنجی مشتریان

اعتبارسنجی مشتریان بانک ها

سیستم ملی اعتبارسنجی چین ( NECIPS )

سیستم ملی اعتبارسنجی سازمانی NECIPS از جمله شرکت های اعتبارسنجی در کشور چین می باشد که در این وبسایت اینترنتی تمامی سوابق رسمی ثبت شرکت های مختلف در سرتاسر کشور چین بارگذاری می شود. به همین دلیل است که با توجه به ثبت تمامی سوابق رسمی شرکت ها در این وبسایت اینترنتی به عنوان سیستم ملی اعتبارسنجی مشتریان کشور چین، می توان به نتایج و داده های ارائه شده در آن اطمینان حاصل نمود. سیستم ملی اعتبارسنجی سازمانی NECIPS نیز به صورت کاملا دقیق با استفاده از فاکتورها و معیارهای مورد نظر خود توانسته است سال ها در این زمینه در کشور چین فعالیت کند و نتایج و داده های دقیق و بسیار مفیدی را ارائه سازد. بنابراین همان طور که در کشور ما شرکت های اعتبارسنجی بسیار زیادی وجود دارند که اطلاعات دقیقی را در اختیار بانک ها قرار می دهند؛ در کشور چین نیز این سیستم ملی اعتبارسنجی آن ها چنین وظیفه ای را بر عهده گرفته است تا بتواند با توجه به ثبت شرکت های مختلف و اطلاعات ارائه شده در آن ها بتواند در این زمینه مورد بررسی اطلاعات دقیقی را ارائه سازد. اطلاعات و گزارش های اعتبارسنجی ارائه شده در این سیستم ملی اعتبارسنجی در کشور چین کاملا قابل اعتماد بوده و می توان با توجه به ثبت تمامی شرکت ها در این سیستم اعتبارسنجی نسبت به اطلاعات ارائه شده در آن اطمینان حاصل نمود. بنابراین سیستم ملی اعتبارسنجی سازمانی NECIPS نیز به مانند سایر شرکت های اعتبارسنجی مشتریان در سراسر دنیا به فعالیت های خود در این زمینه ادامه می دهد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.