اعتبارسنجی مشتریان بانکی عاملی بسیار مهم و حیاتی

یکی از موضوعات بسیار مهمی که در زمینه نظام بانکی وجود دارد؛ دادن تسهیلات بانکی یا ندادن آن به یک سری از افراد می باشد. بانک ها به جهت اینکه بدهی به بار نیاورند؛ در این زمینه باید تمامی هم و غم خویش را به کار گیرند و به اعتبارسنجی مشتریان خویش و رتبه اعتباری آن ها پیش از استعلام وام توجه داشته باشند. چرا که تسهیلات بانکی تنها باید به افرادی داده شود که با توجه به روش های اعتبارسنجی مشتریان در شرکت های اعتبارسنجی مختلف توانسته اند خود را فردی خوش حساب به نظام بانکی معرفی نمایند. این دسته از افراد با توجه به سابقه ای که در بازپرداخت بدهی ها و اقساط خود به بانک دارند؛ این اطمینان و قوت قلب را به نظام بانکی می دهند که در بازپرداخت اقساط خود به نظام بانکی از هیچ مسئله ای دریغ نخواهند کرد و کاملا به این قضیه متعهد و پای بند می باشند. به همین منظور است که همه ساله قوانین جدید و سخت گیری های جدیدی در این راستا اعمال می شود تا بتوان با در نظر گرفتن فاکتورهای جدید و راهکارهای نوین تا حد امکان درصد خطای مشتریان بانکی را پس از اعتبارسنجی آن ها در نظام بانکی به نقطه صفر رساند تا بانک ها هم با خیالی راحت و آسوده خاطرتر نسبت به اعطای تسهیلات یا عدم وام های خود به مشتریان خویش تصمیم بهتری را اتخاذ نمایند.(با اعتبارسنجی مشتریانت میتونی از خوش حساب بودنشون آگاه بشی)

تشدید مسئله اعتبارسنجی طبق اظهارنظر ریاست محترم قوه قضاییه

تشدید مسئله اعتبارسنجی طبق اظهارنظر ریاست محترم قوه قضاییه

مسئله اعتبارسنجی تشدید شود

با توجه به اهمیت بالای اعتبارسنجی ریاست محترم قوه قضاییه، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حضور 12 مدیر عامل بانک دولتی و نیمه دولتی و نماینده بانک های غیر دولتی خطاب به تمامی مدیران بانکی اظهار داشتند که مسئله اعتبارسنجی باید تشدید گردد تا بدین ترتیب بتوان به اقتصاد کشور و سیستم بانکی کشور کمک بیشتری کرد. ایشان همچنین اظهار داشتند که فرار از تسهیلات مصداق بارز جرم غیر قابل گذشت می باشد و نظام بانکی باید با این دسته از افراد برخوردی قاطع داشته باشد و به هیچ عنوان به تسهیلات بگیران خود اجازه فرار از بازپرداخت بدهی ها و اقساط خود به نظام بانکی را ندهند تا با جدی گرفتن مسئله اعتبارسنجی و سخت گیری و تشدید در فاکتورهای لازم اعتبار سنجی و رتبه اعتباری مشتریان بانکی بتوان سیستم بانکی کشور را در زمینه اعطای تسهیلات قوت بخشید تا بدین ترتیب تسهیلات بانکی را فقط و فقط به افرادی اعطاء نمود که از رتبه اعتباری بالا و شایسته ای برخوردار باشند.

تقویت اعتبارسنجی با استفاده از ساز و کارهای مختلف

آقای رئیسی در اظهارات خود به سیستم بانکی کشور خطاب به مدیران عامل بانک ها اظهار داشتند که نظام بانکی کشور با ساز و کارهای مختلف باید فرآیند اعتبارسنجی مشتریان را تقویت کند. ضمن اینکه اعطای وام و تسهیلات بانکی به افراد نیازمند و گره گشایی از زندگی و معیشت مردم باید در دستورالعمل بانک ها قرار گیرد تا شرایط برای تحصیل و ازدواج و معیشت مردم راحت تر شود. ولی در عین حال باید با سخت گیری بیشتر در زمینه اعتبارسنجی مشتریان، تسهیلات بانکی را تنها به افراد با رتبه اعتباری بالا اعطاء ساخت.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.