نقش اعتبارسنجی در رشد یا افت اقتصادی کشورها

اعتبارسنجی بانکی که در شرکت های اعتبارسنجی مختلف ارائه می شود؛ نقش تعیین کننده ای در رتبه بندی اعتباری افراد حقیقی و حقوقی و در نتیجه رشد یا افت اقتصادی یک کشور دارد. به همین منظور دولت ها همه ساله قوانین جدیدی را در زمینه چک های برگشتی و رفتار افراد حقیقی و حقوقی در نظام بانکی ارائه می سازند تا این گونه از افراد نسبت به تعهدات خویش به بانک ها متعهدتر باشند و بدهی های بانکی زیادی را به بار نیاورند تا رتبه اعتباری خود را متزلزل سازند. وجود چک های برگشتی، تاخیر در پرداخت بدهی های خود به نظام بانکی و دیرکرد آن ها و سایر موارد و عوامل دیگر در نهایت سبب می شوند تا اقتصاد یک کشور رو به زوال رود. در این راستا موسسه ها و شرکت های اعتبارسنجی بسیار زیادی هستند که اقتصاد کشورها را بر اساس فاکتورها و معیارهای مختلفی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهند. در یکی از همین گزارش ها طبق پیش بینی اجلاس سالانه لیگ جهانی اقتصاد، اقتصاد کشورهای چین و آمریکا را پس از شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته است که در ادامه در خصوص این پیش بینی ها بیشتر صحبت می شود. به طور کلی اعتبارسنجی بانک و رتبه بندی اعتباری افراد حقیقی و حقوقی پس از شیوع ویروس کرونا نقش موثری در این راستا داشته است.

پیش بینی اجلاس سالانه لیگ جهانی اقتصاد: پیشی گرفتن اقتصاد چین از آمریکا

نقش اعتبارسنجی در رشد یا افت اقتصادی

بر حسب گزارش های به عمل آمده در پیش بینی های اجلاس سالانه لیگ جهانی اقتصاد که در مرکز تحقیقات اقتصادی و بازرگانی واقع در بریتانیا ارائه شده است؛ طبق پیش بینی های به عمل آمده با توجه به فاکتورها و عوامل مختلف، نتایج حاکی از پیشی گرفتن اقتصاد چین از آمریکاست. بر طبق این پیش بینی ها و با توجه به اعتبارسنجی اشخاص حقیقی و حقوقی و رتبه بندی اعتباری این دسته از افراد در کشورهای چین و آمریکا در زمان همه گیری ویروس کرونا، در سال 2028 میلادی اقتصاد چین از اقتصاد آمریکا پیشی خواهد گرفت. بنا بر این گزارش ها یعنی درست طی پنج سال آتی این احتمال می رود که اقتصاد چین از آمریکا جلو بزند و چین خود را به عنوان قدرت اول در سراسر این کره خاکی معرفی سازد. این پیش بینی ها به صورت احتمالی و حدس و گمان نبوده؛ بلکه با توجه به فاکتورها و نتایج اعتبارسنجی بانکی و رتبه بندی هر یک از افراد در نظام بانکی هر دو کشور ارائه شده است و می توان به آن ها استناد کرد. به همین منظور است که با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا و افت شدید اقتصادی آمریکا در این زمینه هیچ بعید نیست که دیر یا زود، اقتصاد چین جای آمریکا را گرفته و با پیش افتادن از این کشور، خود را به عنوان قدرت اول دنیا معرفی نماید. بنابراین به طور کلی رتبه اعتباری افراد و اعتبارسنجی شرکت ها نقش تعیین کننده ای در رشد و افت اقتصادی کشورها دارد که نتایج حاکی از پیشی گرفتن اقتصاد چین است.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.