استفاده از تسهیلات بانکی پس از اعتبارسنجی

افراد حقیقی و حقوقی مختلف پس از اعتبارسنجی و در صورت گذر از این مانع می توانند از تسهیلات بانکی به خوبی استفاده کنند. بانک های عامل نیز تنها پس از استعلام چک برگشتی در سامانه استعلام معوقات بانکی در صورت خوش حساب بودن فرد مورد نظر و نداشتن چک های برگشتی وی و داشتن رتبه اعتباری مناسب در سامانه های اعتبارسنجی مختلف موظف به اعطای تسهیلات بانکی به این گونه از افراد می باشند. بنابراین استعلام چک برگشتی قدیمی و به طور کلی استعلام بانکی و شناخت خوش حساب بودن یا بدحساب بودن افراد حقیقی و حقوقی به عنوان یکی از پارامترهای بسیار تعیین کننده در اعطای تسهیلات بانکی یا عدم اعطای آن به افراد مختلف است که شرکت اعتبارسنجی این کار را برای نظام بانکی تسهیل بخشیده اند. نکته قابل ذکری که در این راستا وجود دارد؛ ذکر این مسئله است که اعطای تسهیلات زیاد و آمار سپرده های بانکی بالاتر مردم می تواند به منزله رتبه اعتباری بالای افراد حقیقی و حقوقی و سابقه چک های برگشتی کمتر آن ها بوده که در نتیجه به اقتصاد یک کشور می تواند کمک بسیار زیادی کند و بر عکس این موضوع می تواند نشان دهنده ضعف اقتصادی حاکم بر یک کشور باشد. به همین منظور در ادامه به بررسی سپرده ها و تسهیلات بانکی در شش ماهه نخست سال جاری خواهیم پرداخت.

بررسی سپرده ها و تسهیلات بانکی در شش ماهه نخست سال جاری

تسهیلات بانکی پس از اعتبارسنجی

بررسی سپرده ها و تسهیلات بانکی در شش ماهه نخست سال جاری

طبق گزارش های به عمل آمده از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بررسی های سپرده ها و تسهیلات بانکی در شش ماهه نخست سال جاری؛ نتایج بدین قرار است که در این 6 ماه روند سپرده ها و تسهیلات بانکی بر مدار صعودی قرار داشته است. توضیح اینکه هر چقدر میزان سپرده ها در نزد بانک ها بیشتر باشد؛ این بانک ها می توانند تسهیلات بیشتری را به افراد با رتبه اعتباری بالا در سامانه های اعتبارسنجی اعطاء کنند که در نهایت نشان دهنده اقتصادی پویا در کشور است و با توجه به آمار و ارقام موجود، نرخ سپرده ها و تسهیلات در شش ماهه نخست روند صعودی به خود گرفته است و در شهریور ماه نسبت به سایر ماه های دیگر در نیمه اول سال شاهد نرخ سپرده های بانکی و تسهیلات بیشتری هستیم که در طی این 6 ماه به خود دیده است. بنابراین سپرده های بانکی هر چقدر بیشتر باشد؛ نظام بانکی می تواند با اعطای تسهیلات مختلف پس از اعتبارسنجی به افراد مختلف آن ها را از وجود خدمات ارائه شده خویش یاری نماید تا بتوانند با دریافت وام های مختلف از سیستم بانکی به بخشی از نیازهای خود پاسخ داده و مشکلات و گره های کور زندگی خویش را باز کنند. کارشناسان حوزه اقتصاد بر این باور هستند که با توجه به رشد میزان سپرده ها و تسهیلات بانکی در 6 ماهه نخست سال، اگر به نرخ سودهای سپرده بانکی هم افزوده شود؛ همین مسئله مانع از بروز تورم و  رد و بدل کردن پول های مردم در بازارهای دیگر می شود.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.