پارامترهای تاثیر گذار بر رتبه اعتباری (گزارش اعتباری) اشخاص حقیقی

بارها و بارها اخبار زیادی در خصوص عدم بازپرداخت وام‌ها در شبکه بانکی و موسسات قرض الحسنه به گوشمان می رسد. اینکه در شرایط اقتصادی امروز عدم بازپرداخت اقساط بانکی توسط اشخاص حقیقی لطمه بسیار زیادی به بانک ها و موسسات اعتباری و قرض الحسنه وارد کرده است. این موارد ضرورت ایجاد یک سیستم اعتبارسنجی در ایران جهت اشخاص حقیقی را نمایان می‌سازد. مسئولین اجرایی با توجه به این ضرورت تلاش‌ها و اقدامات بسیاری را جهت ایجاد سیستم اعتبارسنجی با استفاده از اطلاعات شبکه بانکی انجام داده‌اند و بالاخره در سال 97 سیستم اعتبارسنجی اشخاص حقیقی توسط یک شرکت مادر تخصصی شروع به کار نمود و چند شرکت نیز نظیر شرکت هوش و دانش سپهر تحت نام " آیس " با استفاده از اطلاعات دریافتی از شرکت مادر تخصصی در حال حاضر در زمینه ارائه گزارشات اعتباری که توسط شرکت مادر تخصصی جمع‌آوری و تحلیل می‌شود را فعالیت می‌کنند.(با دریافت گزارش اعتبارسنجی دلایل کاهش یا افزایش رتبه اعتباری خودت رو ببین)

پارامترهای تاثیر گذار بر رتبه اعتباری

پارامترهای تاثیر گذار بر رتبه اعتباری

اعتبارسنجی اشخاص حقیقی در ایران به چه صورت انجام می شود؟

در ابتدا اطلاعات رفتار مالی اشخاصی که در شبکه بانکی کشور فعالیت داشته اند توسط شرکت مادر تخصصی دریافت می‌گردد.

این اطلاعات از مجموع 105 بانک، موسسه اعتباری، بیمه و چندین لیزینگ دریافت، جمع آوری و تحلیل می‌گردد. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

تعداد و مبالغ چک‌های برگشتی شخص در شبکه بانکی کشور
تعداد و مبالغ اقساط عقب افتاده وام‌های اخذ شده در شبکه بانکی
اقساط عقب افتاده اشخاصی که شخص مورد نظر در شبکه بانکی ضمانت آن‌ها را کرده باشند
بدهی‌های مالیاتی
پس از جمع آوری و تحلیل اطلاعات، رتبه اعتباری شخص در سامانه‌های اعتبارسنجی نظیر سامانه اعتبارسنجی آیس به آدرس www.icescoring.com  قابل مشاهده خواهد بود. بدین صورت که شما با مراجعه به این سامانه اعتبارسنجی می‌توانید با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خود گزارش اعتباری خود را مشاهده نموده و یا حتی رتبه اعتباری خود را برای شخص دیگری ارسال نمائید.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.