تاثیر استعلام بانک برای وام روی اقتصاد کشور

هر یک از کشورهای مختلف به منظور ارتقای اقتصاد خود همواره راهکارهای مختلفی را ارائه می بخشند تا بدین ترتیب با اعمال قوانین جدید بتوانند اقتصاد خود را نوپا و رو به رشد در سطوح بالایی نگه دارند. افراد حقیقی و حقوقی مختلف پس از استعلام بانک برای وام نسبت به رتبه اعتباری خود مطلع می شوند. هر چقدر رتبه اعتباری یا امتیاز اعتباری افراد در سامانه های اعتبارسنجی بیشتر باشد؛ طبیعتا اقتصاد یک کشور نیز در جایگاه بالاتری قرار می گیرد. به همین علت با توجه به استعلام معوقات از بانک مرکزی و اعمال سختگیری های زیاد در خصوص چک های برگشتی از بروز چک های برگشتی تا حد زیادی جلوگیری شده است. استعلام وضعیت اعتباری چک صیادی و استعلام وام افراد حقیقی و حقوقی خود گویای این مسئله است که این افراد نسبت به بازپرداخت بدهی های خود  متعهد و پایبندتر شده اند. بنابراین با استعلام بانک برای وام و چک برگشتی در سیستم بانکی برگرفته از سامانه های اعتبارسنجی می توان به سطح کلی تر به وضعیت اعتباری اقتصاد یک کشور پی برد. در همین راستا طبق گزارش های به عمل آمده جایگاه اقتصاد نوآورانه ایران در جهان را مورد بررسی قرار می دهیم که در گزارش های شاخص جهانی نوآورانه Global Innovation Index آمده است. (برای دریافت استعلام وامهات همین الان اقدام کن)

جایگاه اقتصاد نوآورانه ایران در جهان

ارتقای جایگاه اقتصاد نوآورانه ایران در جهان به رتبه 67

جایگاه اقتصاد نوآورانه ایران در جهان

طبق گزارش های به عمل آمده در شاخص جهانی نوآوری Global Innovation Index اخیرا شاهد کاهش چشمگیر سرمایه گذاری در زمینه های نوآورانه نظیر استارت آپ ها در سراسر دنیا هستیم. طبق این گزارش ها با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا بسیاری از استارت آپ ها با افت شدیدی در سراسر دنیا رو به رو شده اند که حجم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. اما در عین حال برخی از کشورها نظیر: سنگاپور، بریتانیا، هنگ کنگ، چین و آمریکا شرایط را برای بازگشت خود در زمینه سرمایه گذاری نوآورانه فراهم کرده اند. نکته حائز اهمیت این گزارش ها نام بردن کشور ایران در بین کشورهای برتر در قاره آسیاست که توانسته است علی رغم افت شدید سرمایه گذاری در این زمینه در سایر کشورهای جهان با توجه به ویروس کرونا، جایگاه اقتصاد نوآورانه خود را ارتقاء بدهد و جایگاه 67 را در این زمینه به خود اختصاص داده است. با توجه به استعلام بانک برای وام در شرکت های استارت آپی و رتبه اعتباری آن ها در سامانه های اعتبارسنجی و در نظر گرفتن سایر فاکتورهای لازم در این زمینه امروزه شاهد ارتقای رتبه ایران در این زمینه هستیم. کشور ایران در این آمار و ارقام ها با کسب 89/30 امتیاز از 100 امتیاز موجود توانسته است رتبه 67 را به خود اختصاص دهد. بنابراین اقتصاد نوآورانه یا سرمایه گذاری جسورانه در این زمینه کشور ایران در جهان جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده است که این امر نشانه خوبی برای اقتصاد کشور به شمار می آید که توانسته است پا به پای کشورهای دیگر حتی با شیوع و همه گیر شدن ویروس منحوس کرونا در این زمینه موفق عمل کرده باشد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.