استعلام وضعیت اعتباری صادرکننده چک و تاثیر آن در رتبه اعتباری بانک ها

اقتصاد یک کشور ممکن است با توجه به رتبه اعتباری بانک ها و نیز استعلام وضعیت اعتباری صادرکننده چک صعود یا نزول کند. رتبه بندی افراد حقوقی و رتبه اعتباری بانک ها در سامانه اعتبارسنجی حساب بانکی با توجه به استعلام وضعیت اعتباری چک صیادی و چک های برگشتی و اقساط و بدهی های بانکی و نیز سایر عوامل دیگر مشخص می شود. با توجه به وجود رتبه اعتباری بانک ها به مشتریان خویش بر حسب این عوامل می توان نسبت به اقتصاد یک کشور به طور کلی تصمیم گیری نمود. دولتی که نتواند با سیاست های خود و اعمال قوانین سخت گیرانه و منضبط جلوی چک های برگشتی خود را بگیرد؛ به طور حتم یک اقتصاد فلج و نابودی را در اختیار خواهد داشت که توانایی انجام این امور را ندارد. به همین دلیل است که رتبه اعتباری بانک ها برای هر یک از مشتریان حقیقی و حقوقی آن ها بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. با ذکر این توضیحات در ادامه به وضعیت رتبه اعتباری بانک ها در کشور عربستان خواهیم پرداخت تا با رتبه اعتباری این کشور و نیز رشد یا افت اقتصاد این کشور بیش از پیش آشنا گردیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

کاهش رتبه اعتباری بانک ها در عربستان بعد از رشد منفی اقتصادش

استعلام وضعیت اعتباری صادرکننده چک و تاثیر آن در رتبه اعتباری بانک ها

کاهش رتبه اعتباری عربستان بعد از رشد منفی اقتصادش

همان طور که گفته شد؛ رتبه اعتباری بانک ها تاثیر بسزایی در اقتصاد یک کشور دارد. کشور عربستان نیز طبق گزارش هایی از سامانه های اعتبارسنجی و رتبه اعتباری بانک های خود پس از رشد منفی اقتصادش، با کاهش رتبه اعتباری چشمگیری رو به رو شده است. اگر به آمارهای مختلف در شرکت های اعتبارسنجی در این کشور توجه داشته باشیم؛ متوجه می شویم که رشد اقتصادی کشور عربستان در سه ماهه دوم سال پیش رو با کاهش تولید نفت به شدت افت کرده است و به رقم 0.5 درصد رسیده است. بنابراین زمزمه های رکورد اقتصادی در عربستان با در دست داشتن بزرگترین صادرکننده تولید نفت خام در جهان به گوش می رسد که هم اکنون با کاهش قیمت نفت خام این نگرانی ها را به جان اقتصاد این کشور انداخته است. با توجه به گزارش هایی که از سامانه های اعتبارسنجی مختلف در این راستا صورت گرفته است؛ اقتصاد کشور عربستان رو به افول است و اگر همین روند در رتبه اعتباری بانک ها در این کشور دنباله دار باشد؛ ممکن است اقتصاد این کشور به پایین ترین سطح ممکن خود هم برسد و با یک رکود اقتصادی رو به رو گردد. به همین دلیل است که هر یک از کشورهای دنیا به فکر ایجاد راهکارهای ممکن هستند تا با استناد به آن بتوانند وضعیت رتبه اعتباری بانک های خود را ارتقاء بخشند و از بروز چک های برگشتی زیاد افراد حقیقی و حقوقی خود تا حد امکان جلوگیری به عمل آورند تا اقتصاد آن ها رو به زوال نرود. هر چقدر رتبه اعتباری افراد مختلف به عنوان مشتریان بانکی بالاتر رود؛ نشانه اقتصاد نوپای آن کشور می باشد و برعکس با کاهش رتبه اعتباری بانک ها، اقتصاد آن کشور رو به رکود خواهد رفت.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.