اعتبارسنجی مشتریان در شرکت های اعتبارسنجی مختلف

هر یک از افراد حقیقی و حقوقی به منظور بهره مندی از تسهیلات بانکی، اعتبارسنجی می شوند. اعتبار سنجی مشتریان بانک به روش های مختلف و با توجه به فاکتورهای گوناگونی در شرکت های اعتبارسنجی صورت می گیرد تا بدین ترتیب هر یک از سیستم های بانکی بتوانند با بررسی چک برگشتی و روش های اعتبارسنجی مشتریان، نسبت به خوش حسابی یا بد حسابی مشتریان خود اطمینان حاصل کنند. در صورتی که در کارنامه افراد مختلف حقیقی و حقوقی، شاهد میزان بالایی از چک های برگشتی باشیم؛ این امر نشان دهنده بد حساب بودن و عدم تعهد فرد مذکور به بازپرداخت بدهی های خود می باشد که سیستم بانکی دیگر نمی تواند به چنین شخصی اطمینان حاصل نماید و از دادن هر گونه تسهیلات بانکی به وی جلوگیری به عمل می آورد. اما در غیر این صورت اگر فرد مذکور نسبت به بدهی های خود نسبت به بانک متعهد باشد و هر سری اقساط خود را به صورت ماهیانه و درست در موعد مقرر شده خویش پرداخت نماید؛ چنین فردی در نزد بانک و سیستم بانکی مقبولیت خواهد داشت و از نمره اعتباری شایان توجهی در شرکت های اعتبار سنجی بهره مند خواهد شد. اما با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا و وجود قرنطینه و عدم حضور مردم به سیستم بانکی برای بازپرداخت بدهی های خود در 37 مین جلسه ستاد ملی کرونا مصوباتی در این زمینه صادر شده است که در ادامه به این مصوبه خواهیم پرداخت.

مصوبه 37مین جلسه ستاد ملی کرونا: تمدید مهلت پرداخت تسهیلات اجاره مسکن

اعتبارسنجی مشتریان

مصوبه 37 مین جلسه ستاد ملی کرونا: تمدید مهلت پرداخت تسهیلات اجاره مسکن

تا پیش از زمان همه گیری ویروس کرونا روال کار بدین ترتیب بود که افراد می بایست در ظرف مدت تعیین شده نسبت به بازپرداخت بدهی های خود نسبت به بانک اقدام کنند تا رتبه اعتباری آن ها در شرکت های اعتبارسنجی نزول نیابد. اما پس از اعتبار سنجی طبق گزارش های به عمل آمده در 37 مین جلسه ستاد ملی کرونا مهلت بازپرداخت تسهیلات اجاره مسکن تمدید شد تا بدین ترتیب هر یک از افرادی که از این تسهیلات بهره مند بوده اند و امکان حضور فیزیکی به علت قرنطینه بودن ندارند؛ هیچ گونه نگرانی به دل راه نداده و حتی با دیرکرد در بازپرداخت بدهی های خود به سیستم بانکی باز هم رتبه اعتباری آن ها در سامانه اعتبارسنجی نزول پیدا نکند. بر همین اساس طبق مصوبه نامبرده شده بازپرداخت وام ودیعه مسکن 50 میلیونی، با تمدید مهلت اعلام شده به 60 ماه ارتقاء یافت. مصوبه 37 مین جلسه ستاد ملی کرونا در بند 4 اصلاحاتی را نسبت به بند 6 جلسه 31 این ستاد در خصوص تسهیلات کمک ودیعه مسکن اعلام کرده بود تا این نگرانی ها را از افراد مختلف حقیقی و حقوقی در زمان شیوع ویروس کرونا بزداید. بنابراین طبق گزارش های به عمل آمده در این مصوبه و تبصره هایی که در این خصوص آمده است؛ سختگیری های کمتری روی این افراد اعمال شده است تا به عدم گردهم آمدن آن ها در سیستم بانکی به منظور پیشگیری از بروز بیماری منجر گردد و افراد حقیقی و حقوقی بتوانند همچنان رتبه اعتباری خود را حفظ کنند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.