استعلام چک به روش های مختلف

امروزه از روش های استعلام گرفتن چک های برگشتی مختلفی در نظام بانکداری استفاده می شود. با توجه به این مسئله که شرکت های اعتبارسنجی، استعلام موجودی چک و نیز چک های برگشتی را جزء اصلی ترین فاکتورهای خود برای اعتبارسنجی افراد حقیقی و حقوقی در نظر می گیرند؛ هر ساله در نظام بانکداری و نیز در این شرکت های اعتبارسنجی روش های مختلفی را مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهند و از قواعد و قوانین سختگیرانه تری در این راستا استفاده می کنند تا در نهایت هر یک از افراد حقیقی و حقوقی به عنوان مشتریان بانک بتوانند ضمن حفظ و ارتقای رتبه اعتباری خود در نظام بانکداری از وجود تسهیلات بانکی بیشتری در بانک های مختلف به خوبی بهره مند شوند. بنابراین بانک ها ملزم به رعایت این مسئله هستند که با استفاده از روش های گزارش گرفتن چک برگشتی و نیز استعلام موجودی چک مشتریان خود از وجود رتبه اعتباری آن ها در شرکت های اعتبارسنجی مطلع شده و میزان خوش حسابی یا بدحسابی آن ها را نیز در خصوص رفتارهای حقوقی خود در بانک های مختلفی مورد ارزیابی و سنجش قرار داده تا در نهایت نسبت به اعطای تسهیلات بانکی یا عدم آن به این گونه از افراد تصمیم گیری شود.

توضیحاتی در رابطه با قانون جدید چک برگشتی

استعلام موجودی چک

توضیحاتی در رابطه با قانون جدید چک برگشتی

با توجه به این مسئله که استعلام موجودی چک و پیشینه افراد در این زمینه در نظام بانکداری مورد توجه و اهمیت قرار می گیرد تا همین مسئله به نوبه خود از جمله اصلی ترین مسائل پیش از اعطای تسهیلات و بهره مندی از مزایای بانک تلقی گردد؛ هر ساله در نظام بانکداری قوانین جدیدی را برای صدور چک و چک های برگشتی تهیه و تنظیم می کنند. از جمله این قوانین جدید، مسدود نمودن کارت صاحب چک در صورت نداشتن موجودی کافی درج شده در چک می باشد که بانک ها این امکان را دارند تا تمامی کارت های صاحب چک را مسدود نمایند تا آن ها نتوانند از وجود این مبالغ و کارت های بانکی خود استفاده به عمل آورند. وجود این مسئله سبب شده است با توجه به اعمال سختگیری هایی که در نظام بانکداری جدیدا در خصوص چک های برگشتی شده است و استعلام موجودی چک و نیز تمامی کارت های بانکی صاحب چک به راحتی در نظام بانکی قابل رویت است؛ این دسته از افراد بیشتر نسبت به چک های صادر شده خویش توجه می کنند تا چک های آن ها برگشت نخورد.

عدم برگشت خوردن چک ها به منزله بهره مندی از مزایا

عدم برگشت خوردن چک ها با توجه به اعمال سختگیری هایی که در این راستا جدیدا صورت گرفته است؛ سبب شده است تا افراد مختلف بتوانند از وجود مزایا و تسهیلات بانکی بیش از پیش بهره مند شوند. چرا که رتبه اعتباری این دسته از افراد ارتقاء یافته است و هر چقدر رتبه اعتباری افراد در سامانه جامع اعتبارسنجی بالا باشد؛ آن ها می توانند بدین ترتیب از وجود مزایا و تسهیلات بانک های مختلف به خوبی بهره لازم را ببرند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.