گزارش چک برگشتی افراد مختلف در طی سالیان اخیر

هر ساله در نظام بانکداری بر حسب گزارش چک برگشتی، پیشینه افراد حقیقی و حقوقی در خصوص وصول چک های برگشتی یا برگشت خوردن چک های آن ها در موسسه ها و شرکت های اعتبارسنجی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد تا در این صورت نسبت به اعطاء و عدم اعطای تسهیلات بانکی به این دسته از افراد بر اساس پیشینه و کارنامه آن ها در نزد بانک های مختلف تصمیم گیری شود. گزارش وضعیت اعتباری بر همین اساس نشان می دهد که رتبه اعتباری یک فرد بر حسب میزان چک های برگشتی یا وصول شدن آن ها به چه صورتی بوده است که اگر نسبت به پرداخت بدهی های خود اهتمام ورزیده باشد؛ سبب افزایش رتبه اعتباری و در غیر این صورت سبب کاهش رتبه اعتباری وی خواهد بود. بنابراین گزارش چک برگشتی و نیز گزارش موجودی چک در نظام بانکداری پیش از اعطای تسهیلات به این دسته از افراد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بانک ها با توجه به گزارش چک برگشتی قدیمی مشتریان خود – که در سامانه جامع اعتبارسنجی لحاظ می شود و به آن ها ابلاغ می شود- می توانند تصمیم بهتری مبنی بر دادن تسهیلات بانکی به این دسته از افراد بگیرند. همه ساله به جهت پیشگیری از بروز چک های برگشتی و کاهش گزارش چک برگشتی در نزد بانک ها، قوانین جدید و سختگیرانه تری صورت می گیرد تا بتوان از بروز چنین مشکلی جلوگیری به عمل آورد.

کاهش یک درصدی چک های برگشتی در شهریور سال جاری نسبت به مرداد ماه همین سال

گزارش چک برگشتی

کاهش یک درصدی چک های برگشتی در شهریور 1399 نسبت به مرداد ماه

گزارش وضعیت اعتباری صادرکننده چک و رتبه اعتباری فرد در نظام بانکداری گویای کارنامه مثبت گزارش چک برگشتی وی یا منفی آن می باشد. بر اساس آمار و گزارش هایی که در این خصوص هر ساله داده می شود؛ با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارهای مختلف از رونق افتادند که این امر باعث تعطیلی آن ها شد تا از کسب و کار خود و فعالیت های قبلی خود چشمپوشی نمایند. همین مسئله سبب شده بود تا آن ها نسبت به تعهدات مالی خود و وصول نمودن چک های برگشتی خود به افراد مختلف دچار مشکل شوند. اما دولت به جهت برطرف نمودن این مشکل چک های برگشتی آن ها را به مدت سه ماه به حالت تعلیق درآورد که همین اقدام دولت سبب شد تا این بار در گزارش چک برگشتی صاحبان کسب و کارهای مختلف در طی دوره شیوع ویروس کرونا این دسته از افراد با معضل برگشت خوردن چک های برگشتی و کارنامه اقتصادی منفی در نزد بانک ها مواجه نشوند. بر اساس گزارش چک برگشتی و مقایسه آماری که در شهریور ماه 1399 نسبت به مرداد ماه با کاهش یک درصدی رو به رو بوده است. همین کاهش نسبتا اندک در گزارش چک برگشتی خود می تواند نوید بخش افرادی باشد که نمی خواهند رتبه اعتباری آن ها در شرکت های اعتبار سنجی افت کند تا از تسهیلات بانکی بی بهره شوند؛ بلکه آن ها می خواهند همچنان خود را فردی خوش حساب قلمداد کنند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.