اعتبار سنجی افراد پیش از اعطای تسهیلات

هر یک از افراد حقیقی و حقوقی می بایست همواره پیش از دریافت تسهیلات بانکی از بانک های مختلف به فکر اعتبار سنجی خود در سامانه ملی اعتبار سنجی باشند. به این صورت که تنها افرادی می توانند مشمول تسهیلات بانکی باشند که رتبه اعتباری خوبی در سامانه های اعتبار سنجی برای خود کسب کرده باشند که برای داشتن یک رتبه اعتباری خوب و قابل توجه می بایست همواره به چک های برگشتی و بدهی و اقساط خود به بانک های مختلف توجه ورزیده باشید تا کارنامه خوبی را در این شرکت های اعتبار سنجی برای خود رقم بزنند. شرکت های مختلفی که در این راستا مشغول به فعالیت هستند؛ با توجه به روش های اعتبار سنجی مشتریان از شیوه های مختلفی برای رتبه بندی شرکت ها و افراد حقیقی استفاده به عمل آورند. بنابراین با توجه به اهمیت بالای اعتبار سنجی مشتریان می بایست به منظور دریافت تسهیلات بانکی نسبت به بدهی های خود به سیستم بانکی اهمیت قائل شوید. در همین راستا در ادامه با انواع تسهیلات بانک توسعه صادرات آشنا خواهیم شد که شرط داشتن تمامی آن ها چیزی جزء داشتن یک رتبه خوب و قابل توجه در شرکت های اعتبار سنجی نیست.

آشنایی با انواع تسهیلات بانک توسعه صادرات


اعتبارسنجی افراد پیش از اعطای تسهیلات بانکی بانک توسعه صادرات

آشنایی با انواع تسهیلات بانک توسعه صادرات

بانک توسعه صادرات به افراد خوش حساب که در سامانه اعتبار سنجی توانسته اند بر حسب فاکتورهای لازم، رتبه اعتباری خوبی را برای خود ثبت کنند؛ انواع تسهیلات بانکی خود را به این دسته از افراد خوش حساب ارائه می کند که به منظور آشنایی بیشتر با این تسهیلات بانکی در ادامه به ذکر آن ها پرداخته می شود:

سرمایه در گردش
یکی از تسهیلات بانکی بانک توسعه صادرات به آن دسته از متقاضیان با رتبه اعتباری مناسب در سامانه اعتبار سنجی داده می شود که به منظور تامین سرمایه در گردش، نیاز مالی به تهیه یا تولید کالای مورد نظر دارند. این دسته از افراد در صورت داشتن شرایط لازم پس از استعلام بانکی می توانند از این تسهیلات ریالی بانک توسعه صادرات بهره مند شوند.

طرح های سرمایه گذاری داخل و خارج از کشور
بانک توسعه صادرات تسهیلات بانکی مختلفی را به منظور طرح های سرمایه گذاری در داخل کشور به افراد متقاضی به منظور هزینه های مربوط به ساختمان، ماشین آلات، تجهیزات و تاسیسات و... اعطاء می کند که این تسهیلات به صورت هزینه های ریالی و ارزی به افرادی داشته می شود که در شرکت های اعتبار سنجی، رتبه اعتباری خوبی را کسب کرده باشند. همچنین کسانی که می خواهند در خارج از کشور نیز از وجود تسهیلات بانکی بهره مند شوند؛ بانک توسعه صادرات این دسته از افراد حقیقی و حقوقی را در صورت توجیه اقتصادی، فنی و مالی طرح ارائه شده در خارج از کشور از وجود تسهیلات بانکی خود بهره مند می سازد.  

خدمات فنی – مهندسی
علاوه بر طرح های فوق، بانک توسعه صادرات به منظور خدمات فنی – مهندسی و نیز به منظور تجهیز کارگاه و هزینه های فوری نیز به منظور تقویت مالی صادرکنندگان تسهیلاتی را به صورت ریالی و ارزی اعطاء می کند.

شرکت های دانش بنیان
شرکت های دانش بنیان نیز به منظور انجام پژوهش های خود می توانند در صورت داشتن رتبه اعتباری مناسب در شرکت های اعتبار سنجی از وجود تسهیلات بانک توسعه صادرات بهره مند شوند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.