اعطای تسهیلات بانکی پس از اعتبارسنجی

بانک ها معمولا پس از اعتبارسنجی مشتریان خود در صورت خوش حساب بودن به آن ها تسهیلات بانکی خویش را اعطاء می کنند. هر یک از افراد حقیقی و حقوقی به منظور دریافت تسهیلات بانکی از بانک های عامل می بایست همیشه به فکر رتبه اعتباری خود در شرکت های اعتبار سنجی بانکی باشند تا به محض نیاز به تسهیلات بانکی بتوانند با داشتن رتبه اعتباری مناسب خود از وجود این تسهیلات بهره مند شوند. با در نظر گرفتن روش های اعتبارسنجی در شرکت های مختلف هر یک از بانک ها پس از استعلامی که از متقاضیان تسهیلات بانکی دریافت می کنند؛ نسبت به اعطاء یا عدم اعطای تسهیلات خود به این گونه از افراد تصمیم گیری می کنند. بنابراین در صورتی که شما می خواهید از این تسهیلات بانکی بهره مند شوید؛ بایستی همواره نسبت به بازپرداخت بدهی های خود به بانک متعهد بوده و فردی خوش حساب بوده باشید تا با در دست داشتن رتبه اعتباری مناسب در شرکت های اعتبارسنجی مشمول این وام ها شوید. در ادامه در خصوص رشد اعطای تسهیلات بانکی در شهریور سال 99 می پردازیم که نسبت به ماه مشابه سال پیش رشد چشمگیری داشته است.

رشد اعطای تسهیلات بانکی در شهریور سال 1399

اعتبارسنجی مشتریان

رشد اعطای تسهیلات بانکی در شهریور سال 1399

در شهریور سال 1399 نسبت به مدت مشابه در سال پیش شاهد رشد 18.8 درصدی تسهیلات بانکی به افراد مختلف بوده ایم که این امر نشان دهنده عملکرد موفق شرکت های اعتبارسنجی و رتبه بالای افراد متقاضی بوده است که توانسته اند با داشتن رتبه اعتباری مناسب خود از وجود این تسهیلات بانکی بهره مند شوند. طبق گزارش های به عمل آمده در این راستا شاهد آن هستیم که نرخ تسهیلات قرض الحسنه نیز در شهریور سال 99، با رشد 8.6 درصدی نسبت به کل تسهیلات بانکی رو به رو بوده است که رقم جالب توجهی را در این سال نسبت به سال پیش به خود اختصاص داده است. بنابراین هر چقدر شما به عنوان یک فرد حقیقی یا حقوقی توانسته باشید نسبت به ارتقای رتبه اعتباری خود در نزد شرکت های اعتبار سنجی مشتریان بانک خوب عمل کرده باشید و به واقع فرد خوش حسابی در نظام بانکداری خود را معرف کرده باشید؛ می توانید همواره خود را در لیست متقاضیان دریافت وام های بانکی جای دهید که قادر است از تسهیلات بانکی بانک های مختلف استفاده نماید.

فاکتورهای تعیین کننده در شرکت های اعتبارسنجی

هر یک از شرکت های اعتبارسنجی مختلف امروزه به جهت سنجیدن اعتبار افراد حقیقی و حقوقی از فاکتورهای مختلفی استفاده می کنند و عوامل متعددی را مورد بحث و بررسی قرار می دهند تا بدین ترتیب به نظام بانکداری کمک کرده باشند که تصمیم بهتری مبنی بر اعطای تسهیلات بانکی خود به افراد مختلف بگیرند. افرادی که در شرکت های اعتبار سنجی با توجه به پیشینه خود در نظام بانکداری، کارنامه خوبی ندارند و چک های برگشتی زیاد و تاخیر در بازپرداخت اقساط و بدهی های بانکی زیادی را تجربه کرده اند، مسلما نمی توانند از این تسهیلات بهره مند شوند. به همین دلیل است که با توجه به رشد تسهیلات بانکی افراد مختلفی ترغیب به ارتقای رتبه اعتباری خود در این شرکت ها شده اند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.