رتبه بندی افراد مختلف در شرکت های اعتبارسنجی

امروزه بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی در شرکت های اعتبارسنجی مختلفی بر حسب فاکتورها و معیارهای مختلف سنجیده می شوند تا رتبه اعتباری مناسب و درخور فعالیت ها و رفتارهای بانکی به آن ها داده شود. با توجه به داشتن این رتبه اعتباری اخذ شده در شرکت اعتبارسنجی است که به این دسته از افراد تسهیلات بانکی – در صورت خوش حساب بودن- داده می شود یا – در صورت بد حساب بودن – تسهیلات بانکی از آن ها سلب می شود. اعطاء یا عدم اعطای تسهیلات بانکی پس از استعلام بدهی بانکی صورت می گیرد که در سیستم بانکداری پس از استعلام بانک و نیز بر حسب رتبه اعتباری اخذ شده در شرکت اعتبار سنجی نسبت به دادن یا ندادن تسهیلات خود به افراد مختلف تصمیم گیری می شود. یکی از این شرکت ها، شرکت اعتبارسنجی  Sesame می باشد که در ادامه سعی برآن شده است تا بیش از پیش با این شرکت اعتبارسنجی آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

آشنایی با شرکت اعتبارسنجی Sesame

رتبه بندی افراد در شرکت های اعتبارسنجی

آشنایی با شرکت اعتبارسنجی  Sesame

هدف اصلی تاسیس و راه اندازی شرکت اعتبار سنجی  Sesame، کمک به بهبود رتبه اعتباری افراد حقیقی و حقوقی بوده است تا شرایط را برای آن ها هموار سازند که بتوانند از وجود تسهیلات بانکی مختلف به خوبی بهره مند شوند. با توجه به این مسئله که انواع تسهیلات بانکی از جمله وام های بانکی مختص به ماشین و خانه و... را تنها به یک سری افراد با رتبه اعتباری بالا در شرکت اعتبارسنجی پس از استعلام بدهی بانکی می دهند؛ شرکت اعتبارسنجی  Sesameدر تلاش بوده است تا این شانس را در افراد بسیار زیادی افزایش دهد که با توجه به پیشینه ای که در همین راستا داشته است؛ می توان این شرکت اعتبار سنجی را جزء شرکت های موفق و پیشرو در این زمینه دانست که تاکنون توانسته است دست بسیاری از افراد را بگیرد و شرایط را برای دریافت وام های مختلف بانکی برای آن ها فراهم سازد. شرکت اعتبارسنجی  Sesameبه طور کلی از اصول و قوانین موسسه رتبه بندی اعتباری FICO استفاده می کند. همان طور که می دانید هر یک از شرکت های اعتبارسنجی به منظور دادن رتبه اعتباری درخور و شایسته افراد، فاکتورهایی را برای خود در نظر می گیرد که شرکت اعتبارسنجی  Sesame، 5 فاکتور را جزء عوامل تاثیرگذار بر رتبه اعتباری افراد در موسسه خود معرفی می کند که نقش تعیین کننده ای در افزایش یا کاهش رتبه اعتباری افراد دارند. این 5 عامل عبارتند از:

تاریخچه پرداخت ها که 35 درصد از رتبه اعتباری را به خود اختصاص داده است.
قابلیت استفاده از اعتبار که این بخش 30 درصد دیگر را از رتبه اعتباری به خود اختصاص داده است.
سن اعتباری با تاثیر 15 درصدی از رتبه اعتباری
اختلاط حساب ها با تاثیر 10 درصدی از رتبه اعتباری
استعلام های اعتباری هم 10 درصد از رتبه اعتباری را به خود اختصاص داده است.
بنابراین شرکت اعتبار سنجی  Sesameاین 5 عامل را به طور کامل در خصوص هر فرد مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد تا در نهایت بتواند رتبه اعتباری هر یک از افراد را تعیین کند تا بانک ها بتوانند بهتر در خصوص اعطاء یا عدم اعطای تسهیلات بانکی به این دسته از افراد با رتبه های اعتباری مختلف تصمیم گیری کنند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.