اعتبار سنجی مشتریان چیست و چه نقشی در اقتصاد کشور دارد؟

هر یک از افراد حقیقی و حقوقی به منظور دریافت تسهیلات بانکی از بانک های مختلف نیازمند رتبه اعتباری مناسبی هستند که پس از استعلام های لازم از شرکت های اعتبار سنجی مشتریان در سامانه اعتبار سنجی نسبت به اعطاء یا عدم اعطای تسهیلات به آن ها تصمیم گیری می شود. بنابراین داشتن یک رتبه اعتباری مناسب و درخور پس از گزارش اعتبار بانکی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. رتبه اعتباری افراد حقیقی و حقوقی بر حسب سابقه آن ها سنجیده می شود و نشان دهنده میزان خوش حسابی یا بدحسابی آن ها نسبت به اقساط بانکی و چک های دریافتی خود می باشد. بانک ها در زمینه اعطای تسهیلات با ارائه توضیحات داده شده، وام های خود را با کد اعتبار سنجی و پس از دریافت نمره یا امتیاز اعتباری بالا به افراد متقاضی می دهند. کسانی که در این راستا بر حسب گزارش های به عمل آمده از امتیاز یا نمره اعتباری قابل توجهی برخوردار نباشند؛ به طور قطع به یقین هرگز نخواهند توانست از وجود این تسهیلات بهره مند گردند. به همین جهت سیاست های مربوط به تسهیلات بانکی و استعلام های مختلف از سامانه جامع اعتبارسنجی و نیز قوانین مربوط به چک برگشتی به طور مداوم در حال تغییر است تا بتوان رتبه اعتباری افراد بیشتری را ارتقاء داد تا اقتصاد پویاتری را در اختیار داشته باشیم. به این ترتیب که ارتقای رتبه اعتباری به معنای پویا بودن اقتصاد آن کشور می باشد.

گزارش نشریه لانست: پیشی گرفتن اقتصاد هند از ژاپن

اعتبارسنجی مشتریان

گزارش نشریه لانست: پیشی گرفتن اقتصاد هند از ژاپن

با توجه به توضیحاتی که در خصوص رتبه اعتباری در سامانه جامع اعتبار سنجی و ارتباط آن با اقتصاد یک کشور داده شد؛ هر کشوری با اعمال قوانین سخت گیرانه تری به دنبال این مهم برآمده اند و شرکت های مختلفی هم در همین راستا، اقتصاد کشورهای مختلف را مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهند. بر طبق گزارش های وارد شده در نشریه لانست، نتایج به دست آمده حاکی از آن است که اقتصاد کشور هند در 30 سال آینده احتمال دارد حتی از اقتصاد کشور ژاپن هم پیشی بگیرد و خود را تبدیل به سومین کشور بزرگ اقتصادی جهان کند. بر اساس گزارش هایی که موسسه لانست در زمینه اقتصاد کشورها صورت داده است؛ نشان می دهد که در حدود سال 2030 کشور هند بیشترین نیروی کار را در تمام دنیا از آن خود خواهد کرد و این روند صعودی را می تواند تا سال 2050 هم ادامه دهد. تغییرات جمعیتی در این کشور خود یکی از مهمترین دلایلی است که هند را تا این رتبه برتر اقتصادی بالا خواهد کشید. کشور هند در سال 2017 به عنوان هفتمین اقتصاد بزرگ دنیا محسوب می شد و هم اکنون در رتبه پنجم جهان قرار دارد. البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود که امروزه شرکت هایی به مانند لانست که به عنوان شرکت های اعتبار سنجی در دنیا مطرح هستند؛ نتایج خود را بر اساس معیارها و فاکتورهای مختلفی مورد ارزیابی قرار می دهند و اقتصاد کشورها را بر اساس آن اعتبار سنجی می کنند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.