رتبه بندی شرکت ها و اعتبار سنجی آن ها

علاوه بر افراد حقیقی، افراد حقوقی و صاحبان شرکت های مختلف نیز اعتبارسنجی می شوند و آن ها را بر حسب شرکت خود نیز رتبه بندی می کنند. رتبه بندی شرکت ها نیز با توجه به تسهیلات بانکی پس از استعلام معوقات بانکی با کدملی و اعتبارسنجی مشتریان در فروش کالای مورد نظر، اعتبارسنجی می کنند. شرکت هایی که در این زمینه توانسته اند موفق عمل کنند؛ در رتبه بندی شرکت ها می توانند رتبه خوب و شایان توجهی را به خود اختصاص دهند. از طرفی دیگر گرید یا رتبه بندی شرکت ها را می توان یک معیار و ملاک بسیار مهم و حائز اهمیت در راستای تضمین کیفیت و کمیت محصولات تولیدی آن ها به شمار آورد. برای ارتقای رتبه بندی شرکت ها توان مالی شرکت ها و پایبندی به تعهدات آن ها از جمله نکات حائز اهمیتی است که یک شرکت را می توان سرآمد سایر شرکت های دیگر به شمار آورد. همان طور که نحوه اعتبارسنجی مشتریان حقیقی در بانک ها مورد توجه قرار می گیرد؛ اعتبارسنجی مشتریان بانک در صورتی که جزء افراد حقوقی باشند؛ نیز مورد توجه و اهتمام قرار می گیرد و امروزه شرکت های اعتبارسنجی بزرگی در این راستا شرکت های مختلف را اعتبار سنجی می کنند که در ادامه به یکی از گزارش هایی خواهیم پرداخت که شرکت های پرداخت الکترونیک را بر حسب فاکتورهای خود اعتبارسنجی کرده اند.

گزارش نشریه نیلسون ریپورت درباره رتبه بندی شرکت های پرداخت الکترونیک

رتبه بندی و اعتبارسنجی شرکت های پرداخت الکترونیک

گزارش نشریه نیلسون ریپورت درباره رتبه بندی شرکت های پرداخت الکترونیک

به نقل از گزارش های به دست آمده از نشریه نیلسون ریپورت در خصوص رتبه بندی شرکت های پرداخت الکترونیک در طی آخرین ارزیابی های خود، 150 شرکت PSP را در تمامی دنیا مورد واکاوی و کاوش قرار داده اند که با بررسی رتبه بندی شرکت های مختلف در این راستا سپ را به عنوان یکی از شرکت های ایرانی در رتبه 16 جهان یعنی جزء بیست شرکت برتر دنیا مشاهده می کنیم که با رشد سه پله ای خود توانسته است در این رتبه بندی جایگاه مطلوبی را به خود اختصاص دهد. نتایج به دست آمده در سال 2019 می باشد که در این گزارش ها نام 7 شرکت ایرانی دیگر نیز در این راستا دیده می شود که در این بین سپ توانسته است خود را به عنوان یکی از مطرح ترین شرکت های ایرانی به پهنه این گیتی معرفی کند.

گزارش های نشریه نیلسون ریپورت

طبق گزارش هایی که سالانه در این نشریه درج می گردد؛ میزان تراکنش و عملکردهای شفاف شرکت های مختلف را مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد تا هر یک از شرکت ها با دریافت امتیاز اعتباری میزان رشد و افت خود را در طی یک سال جاری مشاهده کنند تا در صورت افت رشد خود در قیاس با سال گذشته بتوانند در سال جاری عملکرد بهتری داشته باشند و رتبه بهتری را به خود اختصاص دهند و در صورت داشتن رتبه اعتباری خوب و شایان توجه، انگیزه مضاعفی گرفته و بتوانند به رشد خود در سال جاری همچنان ادامه دهند. همان طور که در آخرین گزارش های این شرکت شاهد رشد شرکت ایرانی سپ در میان شرکت های مطرح جهان بودیم.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.