اعتبار سنجی مشتریان به روش های مختلف

مسلما اقتصاد هر کشور با توجه به روش های اعتبارسنجی مشتریان و استعلام بانکی آن ها مشخص می شود که در صورت رتبه اعتباری پایین هر موسسه یا افراد حقیقی و حقوقی می توان پی به اقتصاد ضعیف آن کشور برد و در صورت داشتن رتبه اعتباری بالا پس از اعتبار سنجی بانکی از نرم افزار اعتبار سنجی مشتریان می توان پی به سیاست های اقتصادی یک کشور برد که تا چقدر در زمینه اقتصادی در کشور خویش توانسته اند موفق باشند و با اعمال سخت گیرانه مربوط به تسهیلات بانکی توانسته اند اقتصاد خود را پویا نگه دارند. شرکت های اعتبار سنجی بسیار زیادی در این راستا هستند که به روش های مختلف افراد حقیقی و حقوقی را با در نظر گرفتن فاکتورهای مدنظر خود اعتبار سنجی می کنند. یکی از معروف ترین این شرکت ها، شرکت مودیز می باشد که در ادامه بررسی های این شرکت را در خصوص اقتصاد کشور عربستان مورد بررسی قرار می دهیم تا از وضعیت اقتصادی این کشور اطلاع یابیم.

بررسی اقتصاد عربستان توسط شرکت اعتبار سنجی مودیز

شرکت اعتبارسنجی مودیز

بررسی اقتصاد عربستان توسط شرکت اعتبار سنجی مودیز

با توجه به این مسئله که کشور عربستان مالک 98 درصد سهام شرکت آرامکو می باشد؛ طبق بررسی های سومین موسسه اعتبار سنجی جهان، یعنی شرکت مودیز نتایج بررسی حاکی از آن است که در سال 2021 پیش بینی می گردد که کشور عربستان قادر نخواهد بود که کسری بودجه خود را از شرکت نامبرده شده تامین کند مگر اینکه قیمت نفت خام افزایش یابد. این مسئله وقتی بیشتر نمود پیدا می کند که با توجه به مسئله همه گیری کرونا قیمت نفت خام با کاهش چشمگیر و قابل توجهی رو به رو شده است و در قیمت های بسیار پایین تری در بازار معامله می شود. بنابراین با توجه به کاهش قیمت نفت خام در شرکت آرامکو به عنوان بزرگترین شرکت نفتی جهان دیگر نمی توان روی درآمد سالانه حاصل از این شرکت به دولت عربستان حسابی باز کرد و در سال 2021 طبق پیش بینی های شرکت اعتبار سنجی مودیز دولت عربستان دیگر قادر نخواهد بود کسری بودجه خود را با توجه به درآمد این شرکت تامین سازد. توضیح اینکه این شرکت تا پیش از این به طور متوسط سالانه 75 میلیارد دلار درآمد را پوشش می داده است که طبق پیش بینی های اخیر و با توجه به کاهش چشمگیر قیمت نفت خام دیگر این امکان میسر نخواهد بود.

افت اقتصادی کشور عربستان با توجه به کاهش قیمت نفت

با توجه به کاهش قیمت نفت و عدم تامین درآمدهای سالانه عربستان از شرکت آرامکو پیش بینی های انجام شده در این راستا نشان از افت اقتصادی کشور عربستان می دهد که این موضوع در سال های 2020 و 2021 نمود پیدا خواهد کرد. بنا بر گزارش های شرکت اعتبار سنجی مودیز و طبق پیش بینی های انجام شده در این شرکت نتایج به دست آمده از این قرار است که عربستان با کسری بودجه رو به رو خواهد شد و از نظر اقتصادی افت خواهد کرد. چرا که کاهش قیمت نفت خام تاثیر بسزایی در اقتصاد این کشور گذاشته است و همه گیر شدن کرونا نیز دال بر این موضوع گشته است.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.