روش های اعتبارسنجی مشتریان؛ تسهیلات کرونایی با استفاده از سفته الکترونیک

روش های اعتبارسنجی مشتریان اولین و مهمترین مرحله برای اعطای تسهیلات به متقاضیان می باشد. که به دو نوع سخت و نرم تقسیم می شود. در استعلام سخت زمانی است اعطا کننده ی اعتبار از دریافت کننده ی آن گزارشی تحت عنوان اعتبارسنجی درخواست نماید. استعلام سخت در گزارش اعتباری نوشته شده و بر نمره ی اعتبار اثر می گذارد. در استعلام نرم شخص گزارش اعتباری خویش را استعلام می نماید. این نوع از استعلام در گزارش ها ذکر نشده و بر نمره ی اعتبار تاثیری ندارد.

روش های اعتبارسنجی مشتریان در زمان دریافت تسهیلات با استفاده از سفته الکترونیک نیز به همان روش صورت می گیرد. نسخه های الکترونیکی سفته شامل اطلاعاتی است که مربوط به سری، مبلغ تمبر و سریال آن و مبلغ سقف تعهد می باشد که به وسیله ی اداره کل با دستورالعمل های گفته شده به بانک ها واگذار می شود. بانک ها موظف هستند سایر موارد لازم را مطابق با موارد مطرح شده در مواد سیصد و هفت و سیصد و هشت قانون اساسی تجارت در ارتباط با سفته در زمان استفاده از نسخه الکترونیکی سفته ها به صورت الکترونیکی رعایت کرده و تکمیل نماید.

روش های اعتبارسنجی مشتریان در سامانه ی ملی اعتبار سنجی به وسیله ی ارائه ی گزارش های اعتباری صورت می گیرد. بانکداری از طریق این سامانه با عرضه ی خدماتی همچون استعلام های بانکی و چک برگشتی به شما کمک می کند تا خطر معاملات اعتباری را کاهش دهید. این سامانه با ارائه ی یک کارنامه برای افراد که سال یک رتبه و یک نمره به عنوان گزارش اعتباری شناخته می شود. اعتبارسنجی مشتریان بانک برای اعطای وام و تسهیلات توسط این سامانه صورت می گیرد.

تسهیلات کرونایی با استفاده از سفته الکترونیک

روش های اعتبارسنجی مشتریان برای اعطای تسهیلات

روش های اعتبارسنجی مشتریان؛ اعطای تسهیلات مربوط به کرونا

برای اعطای تسهیلات مربوط به کرونا از طریق سفته الکترونیک نیز روش های اعتبارسنجی مشتریان انجام می شود. طبق آخرین اطلاعات در اعطای تسهیلات حدود بیست هزار فقره تسهیلات از این طریق صورت گرفته است و با این اقدام و بصورت سفته الکترونیک مراجعات حضوری به بانک ها تا حد قابل توجهی کاهش یافته است. این عامل به عنوان یکی از موارد مطرح شده در طرح اقتصاد هوشمند بوده است که برای راهبرد این طرح صورت گرفته است. اگر چه این طرح از بانک ملی برای تسهیلات مربوط به کرونا به بهره برداری رسید اما بانک ملی تنها بانک در این طرح نیست و در حال حاضر تمامی بانک ها با استفاده از این فرصت می توانند تسهیلات خود را به مشتریان و متقاضیان خود اعطا کنند.

نمونه فرم اعتبارسنجی مشتری در روش های اعتبارسنجی مشتریان شامل ورود با شماره تلفن و کد ملی است. لازم به ذکر است که در زمان درخواست فرم گزارش اعتباری باید شماره تلفنی که در سامانه ی مربوطه وارد می کنید متعلق به خودتان باشد و کد ملی وارد شده با کد ملی سند مربوط به خط تلفن همراه با هم مطابقت داشته باشند. پس از وارد کردن کد ملی و شماره تلفن وارد صفحه ای با عنوان پرداخت می شوید و پس از پرداخت مبلغ گزارش کد چهار رقمی را برای تایید شماره تلفن همراه وارد می کنید. پس از تایید شدن شماره تلفن همراه می توانید گزارش اعتباری خود را دریافت کنید.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.