رشد تراکنش های دستگاه پوز؛ رتبه بندی

بانک ها برای مشتریان دارنده دستگاه پوز و پایانه فروش خود بخشی را به رتبه بندی اختصاص داده اند. مشتریان این بانک ها بر اساس میانگین ماهانه مانده سپرده ها که از تراکنش های دستگاه ها و پایانه های فروش ناشی می شود رتبه بندی می شوند. در این رتبه بندی به ازای هر صد هزار تومان مانده در حساب یک امتیاز به مشتری تعلق می گیرد. احتمالا شما هم تعجب می کنید بدانید که ایران دومین رتبه را در استفاده از دستگاه های پوز دارد. امروزه استفاده از دستگاه پوز امری جاافتاده است و بیشتر کسبه و مردم از آن استفاده می کنند. استفاده از کارت های بانکی به افزایش این دستگاه ها انجامیده است.

علاوه بر این رتبه بندی از بین انواع سپرده های کوتاه مدت و بلند مدت، حساب سپرده جاری و حساب های قرض الحسنه امتیازدهی صورت می گیرد. در این میان بیشترین میزان امتیاز مربوط به میانگین حساب های جاری متصل به دستگاه های پوز می باشد. برای دارندگان پایانه های فروش از سمت بانک ها مزایا و تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است. مراحل اعطای وام و تسهیلات به مشتریان از مرحله ی اعتبار سنجی عبور می کند. درخواست کنندگان وام و تسهیلات در ابتدا باید به سامانه ی سنجش اعتبار مراجعه کنند، سپس با وارد کردن کد ملی و شماره ی تلفن همراه کد تایید را دریافت کنند. لازم به ذکر است کد ملی وارد شده باید با کدملی سند تلفن همراه تطابق داشته باشد. پس از دریافت کد تایید به صفحه پرداخت می روند. بعد از پرداخت مبلغ نوشته شده می توانند گزارش اعتباری خود را دریافت کنند.

رشد تراکنش های دستگاه پوز؛ رتبه اعتباری من

رتبه اعتباری من

شیوه های اعتبار سنجی برای دریافت رتبه اعتباری

در هنگام دریافت رتبه اعتباری من توسط سامانه سنجش اعتبار عوامل مختلفی وجود دارند که بر روی رتبه اعتباری تاثیر می گذارند و هر یک از این عوامل در رتبه ی نهایی تاثیر گذار هستند. اما لازم است قبل از پرداختن به این عوامل شیوه های این استعلام را توضیح دهیم. سنجش اعتبار به دو شیوه ی سخت و نرم تقسیم می شود. در استعلام سخت رتبه ای که به دست آمده در برگه ی گزارش اعتباری درج و در رتبه نهایی تاثیر می گذارد اما استعلام نرم بر روی رتبه ی نهایی تاثیری ندارد. علاوه بر آن شما باید در هنگام دریافت برگه ی گزارش اعتباری سابقه چک را نیز استعلام کنید. آنچه لازم به ذکر است این است که در ایران اعتبار  سنجی به شیوه ای که در دیگر کشورها وجود دارد نمی باشد و سنجش اعتبار برای اعطای تسهیلات و دیگر موارد بیشتر برای اشخاص حقوقی امکان پذیر است.

یکی دیگر از عواملی که در رتبه اعتباری من تاثیر گذار است استعلام چک در سامانه های سنجش اعتبار می باشد. همانطور که گفته شد در ایران سنجش اعتبار تنها برای افرادی که دارای دسته چک هستند به طور کامل صورت می پذیرد و افرادی که در طول عمر خود هیچ گونه دسته چکی به نام خود ثبت نکرده اند در این سنجش اعتبار جایگاهی خواهند داشت. چک من و استعلام آن فقط برای افرادی است که از آن استفاده می کنند. چک برگشتی، مانده بدهی و دیگر موارد از این دست رتبه را کاهش می دهد. به طور خلاصه امروزه به علت افزایش استفاده از کارت های بانکی، استفاده از دستگاه های پوز افزایش یافته است و این عامل به مشتریان امکان می دهد تا با تراکنش های بیشتر از مزایای اخذ وام و تسهیلات بانک ها برای مشتریان بهره مند شوند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.