فعالان اقتصادی در بازار

همه فعالان اقتصادی که در بازار مشغول به کار هستند، جزء کسانی به شمار می آیند که برای معاملات خویش چک های بسیار زیادی را رد و بدل می سازند. در عین حال که برای تامین نیازهای خود از بانک های مختلف هم تسهیلات بانکی درخواست می کنند. این دسته از افراد که در بازار اقتصادی مشغول به فعالیت هستند، می بایست به منظور بهره مندی از تسهیلات بانکی حتی الامکان از برگشت خوردن چک های خود در بازار جلوگیری به عمل آورند. چرا که هر چقدر چک های برگشتی آنان بیشتر شود، در شرکت های اعتبارسنجی به طور کامل ثبت و ضبط می گردد و رتبه اعتباری یا امتیاز اعتباری آن ها را در سامانه های اعتبارسنجی به مراتب پایین می آورند. بنابراین در صورتی که می خواهید از تسهیلات بانکی بهره مند شوید، می بایست همواره نسبت به پاس نمودن چک های خویش متعهد گردید تا برای دریافت تسهیلات بانکی و پس از استعلام بدهی بانکی در شرکت های اعتبارسنجی، هیچ گونه بدهی بانکی و چک های برگشتی در کارنامه شما ثبت نشده باشد تا شما بتوانید با بهره مندی از تسهیلات بانکی در بازار اقتصادی خویش به کسب و کارهای خود را رونق بخشید. اما این بازار اقتصادی با شیوع ویروس کرونا دستخوش تغییرات بسیار زیادی زده است. در ادامه به تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد بر اساس گزارش شرکت اعتبارسنجی مکنزی خواهیم پرداخت.

تاثیر کرونا بر اقتصاد بر اساس گزارش شرکت اعتبارسنجی مکنزی

فعالان اقتصادی در بازار در هاله ای از ابهام و سرگردانی

تاثیر کرونا بر اقتصاد بر اساس گزارش شرکت اعتبارسنجی مکنزی

با همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان اقتصاد تمامی کشورها را تحت تاثیر قرار داده است. به گونه ای که تمامی فعالان اقتصادی را با یک رکود بی سابقه ای مواجه ساخته است. با تعطیل شدن مراکز فروش و پاساژهای مختلف و نیز تعطیلی بازارها بسیاری از فعالان اقتصادی و کسب و کارهای مختلف از کار خود بیکار شده اند و نتوانسته اند آن گونه که باید و شاید کالاهای خریداری شده خود را بفروشند و از طریق آن ها دست به سودآوری بزنند. مسئله ای که در صورتی بغرنج تر می گردد که آن ها برای خرید کالاهای مختلف به صورت عمده آن ها را به صورت چک خریداری نموده اند. چرا که یکی از مسائل بسیار مهم در شرکت های اعتبارسنجی عدم وجود چک های برگشتی است و در صورتی که فعالان اقتصادی نتوانند چک های خویش را پاس کنند و در حساب آن ها مبالغ مندرج در چک وجود نداشته باشد، ممکن است در شرکت های اعتبارسنجی رتبه اعتباری آن ها روندی رو به کاهش داشته باشد. بر حسب شرکت اعتبارسنجی مکنزی دقیقا همین مسئله به عینه در گزارش های ارائه شده مشاهده شده است که ویروس کرونا سبب شده است تا اقتصاد کشورها را به ورطه نابودی بکشاند. بسیاری از فعالان اقتصادی و کسب و کارهای مختلف و نیز شرکت های بزرگ و کارخانه های غول پیکر نیروهای خود را تعطیل کرده اند و عملا نتوانسته اند در طی این مدت دست به سودآوری بزنند. مسئله ای بغرنج که اقتصاد کشورها را دست مایه حوادثی تلخ کرده است. شرکت اعتبارسنجی مکنزی به طور دقیق به این مسئله پرداخته است.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.