اعطای وام با توجه به رتبه بندی اعتباری

همان طور که می دانید برای اعطای وام به افراد حقیقی و حقوقی نیاز به رتبه بندی اعتباری شرکت ها یا رتبه اعتباری یا امتیاز اعتباری افراد در شرکت های اعتبارسنجی می باشد تا در صورت داشتن رتبه بندی اعتباری مناسب بتوانند به آن ها وام ببخشند. رتبه بندی اعتباری برای شرکت ها و نهاد های خاص می باشد که آن ها نیز به مانند افراد عادی در شرکت های اعتبارسنجی مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرند تا در نهایت پس از معیارهای مختلف و ارزیابی های گوناگون رتبه بندی اعتباری شوند. این شرکت ها پس از رتبه بندی اعتباری در صورت بالا بودن امتیاز اعتباری خود و جای گرفتن در مکان های بالا می توانند از وام های کلان بسیار زیادی بهره مند گردند. آن ها می توانند با وام های کلانی که دریافت می کنند، نیازهای خود را در شرکت یا نهاد خاص خود برطرف نمایند. اما با شیوع ویروس کرونا و در پی خسارت هایی که به جمهوری اسلامی ایران وارد آمده است، مذاکراتی میان صندوق بین المللی پول با مقامات ایران صورت گرفته است که در خصوص مسئله اعطای وام با توجه به رتبه بندی اعتباری می باشد که در ادامه بیشتر در خصوص آن سخن به میان خواهد آمد.

مذاکرات صندوق بین المللی پول و ایران برای اعطای وام 5 میلیارد دلاری با توجه به رتبه بندی اعتباری

اعطای وام به ایران با توجه به رتبه بندی اعتباری

مذاکرات صندوق بین المللی پول و ایران برای اعطای وام 5 میلیارد دلاری

با همه گیر شدن ویروس کرونا و ایجاد خسارت های جدی به کشورمان، ایران جدیدا از صندوق بین المللی پول درخواست وامی با مبلغ 5 میلیارد دلار نموده است که یکی از مقامات مسئول در صندوق بین المللی پول نیز از این گفتگو میان صندوق بین المللی پول با مقامات ایران پرده برداشته است و خبر از آن داده است. البته هنوز این مبلغ به ایران اعطاء نشده است و گفتگوها فقط در حد مذاکره بوده است و اینکه آیا این مبلغ به مقامات ایرانی برای جبران خسارت های ناشی از بیماری کوید 19 یا همان کرونا داده می شود یا خیر؟ هنوز در هاله ای از ابهام است و مشخص نیست که آیا این مبلغ را صندوق بین المللی پول به ایران اعطاء می سازد یا خیر؟ برای دریافت این مبلغ نیاز است که به سهم ایران در صندوق بین المللی پول یا رتبه بندی اعتباری آن توجه شود که در این زمینه آمریکا سهم بسیار بیشتری در صندوق بین المللی پول نسبت به ایران دارد. حال این سوال پیش می آید که با وجود سهم پایین تر ایران در صندوق بین المللی پول نسبت به آمریکا صندوق بین المللی پول درخواست ایران را مبنی بر دریافت مبلغ 5 میلیارد دلاری برای جبران خسارت های ناشی از کرونا رد می کند و یا برعکس با درخواست ایران موافقت می کند و این مبلغ کلان را به عنوان وام به مقامات ایرانی اعطاء می سازد تا به وسیله آن بتوانند با خرید لوازم بهداشتی و ضد عفونی کننده و نیز جبران کسب و کارهای مختلف خسارت دیده در پی شیوع کرونا کمک شایان توجهی به مردم کشور خود سازند. توضیح اینکه ایران در بین کشورهای آسیای غربی از جمله خسارت دیده ترین کشور به شمار می آید.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.