ویروس کرونا

با توجه به همه گیری ویروس کرونا که در سطح کشور صورت گرفته است، بسیاری از مشاغل آسیب دیده و اقشار مختلف مردم که با توجه به تعطیلی مغازه های خود نتوانسته اند به کاسبی خود روی آورده و درآمدی را با فروش محصولات خویش کسب نمایند، بانک مرکزی در همین راستا تصمیماتی گرفته است که در ادامه به ارائه توضیحات آن خواهیم پرداخت. پیش از ذکر هر مسئله ای بد نیست این مسئله را یادآور شد که اگر هر یک از افراد حقیقی و حقوقی از تسهیلات بانکی مختلفی استفاده به عمل آورند، می بایست در بازپرداخت آن متعهد و ملزم شوند و هیچ گونه تاخیر و دیرکردی در بازپرداخت بدهی و اقساط خویش نداشته باشند تا امتیاز اعتباری آن ها در سامانه اعتبارسنجی ارتقاء یابد. چرا که در غیر این صورت سامانه اعتبارسنجی با پارامتر ها و سختگیری هایی که مدنظر قرار می دهد، ممکن است پس از استعلام بانک مرکزی و اعتبار سنجی این گونه از افراد از بهره مندی تسهیلات بانکی بی نصیب خواهند ماند. به همین علت است که می بایست برای ارتقاء یا حفظ رتبه اعتباری آن ها در سامانه اعتبارسنجی به پرداخت اقساط خویش همت گمارند.(همین الان با ورود به سامانه اعتبارسنجی گزارش اعتباری خودت را دریافت کن)

پرداخت تسهیلات بدون ضامن برای مشاغل آسیب دیده در شیوع بیماری کرونا

اعطای تسهیلات به افراد حقیقی و حقوقی بدون در نظر گرفتن اعتبارسنجی

در پی شیوع ویروس کرونا همان طور که پیشتر یادآور گشتیم، بانک مرکزی به کلیه مشاغل آسیب دیده در این زمینه رو به ارائه تسهیلات بانکی خود آورده است. اما این بار با وضعیتی متفاوت تر؛ بدین صورت که بانک مرکزی در راستای حمایت از کسب و کارهای مختلف که در این زمینه آسیب دیده اند، تسهیلات بانکی خود را این بار بدون ضامن در اختیار آن ها قرار داده است تا بدون استعلام از بانک مرکزی  و اعتبار سنجی به همه آن ها وام های بانکی با بهره پایین پرداخت شود تا بتوانند بخشی از آسیب های به وجود آمده را جبران نمایند.

اطلاعات تکمیلی در خصوص تسهیلات بانک مرکزی

تسهیلات بانکی که بانک مرکزی در راستای شیوع ویروس کرونا و بدون در نظرگرفتن اعتبارسنجی به تمامی افرادی اعطاء می شود که در کسب و کارهای خود آسیب های جدی دیده اند. به همین منظور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با شناساندن 4 میلیون نفر تسهیلات خود را با مبالغ یک و نیم تا دو میلیون تومان به صورت وام قرض الحسنه به کلیه افراد حقیقی و حقوقی آسیب دیده شده در خصوص ویروس کرونا با اقساطی 30 ماهه عرضه می کند که اقساط آن ها ماهانه به مبلغ 80 هزار تومان می باشد. ضمن اینکه این مبلغ از کارت یارانه آن ها کسر می شود و نیازی به داشتن ضامن نیست. در خصوص درصد سود این وام ها نیز می بایست خاطر نشان کرد که سود این تسهیلات در ابتدا 12 درصد بوده که 8 درصد آن را سازمان برنامه و بودجه پرداخت می کند تا در نهایت تسهیلات بانکی به کلیه افراد حقیقی و حقوقی با بهره 4 درصد حساب شود که بسیار ناچیز می باشد. بنابراین افراد حقیقی و حقوقی با رتبه های مختلف در سازمان اعتبار سنجی با اعتبارسنجی های مختلف می توانند با توجه به متضرر شدن در کسب و کارهای مختلف از این تسهیلات بانکی بهره مند شوند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.