قدیمی‌ترین شرکت اعتبار سنجی

شرکت S&P Global Rating قدیمی‌ترین شرکت در حوزه اعتبارسنجی و ارائه گزارشات اعتباری می‌باشد و پیشینه بیش از 150 سال دارد که در بیش از 128 کشور جهان از خدمات این شرکت استفاده می‌شود.

تحلیل‌های این شرکت بیشتر جهت اعتبار سنجی شرکت‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌گردد.
شرکت S&P Global Rating دارای بیش از یک میلیون گزارش اعتباری در بخش دولتی، شرکت ها، بخش‌های مالی و نهادهای مالی ساخت یافته و اوراق بهادار می‌باشد.

شرح کلی فرآیند اعتبارسنجی توسط شرکت S&P Global Rating 
در ابتدا شرکت و یا سازمانی که نیازمند به اعتبار سنجی خود است به آژانس رتبه اعتباری درخواست خود را ارسال می نماید. این بدان معناست که رتبه اعتباری فقط در صورت درخواست خود شرکت و یا شخص ارائه خواهد شد. 
پس از درخواست شرکت و یا سازمان منابع اطلاعات توسط آژانس رتبه بندی اعتباری از بانک‌ها، موسسات اعتباری، شرکت‌های لیزینگ و فروش اقساطی بزرگ اخذ می‌گردد.

پس از اخذ اطلاعات شرکت مورد نظر مرحله تحلیل داده ها صورت می‌گیرد. مرحله تجزیه و تحلیل داده‌ها جهت رتبه بندی اعتباری توسط یک کمیته در شرکت S&P Global Rating انجام می‌گردد. ممکن است در طول مسیر تجزیه و تحلیل اطلاعات از مدیران شرکت درخواست کننده رتبه اعتباری دعوت شود تا توضیحاتی را به کمیته راهبری تجزیه و تحلیل اطلاعات در خصوص استراتژی‌های عملیاتی و مالی شرکت بدهد.

اعتبارسنجی

رتبه اعتباری

کمیته اعتبارسنجی 
رتبه بندی در شرکت S&P Global Rating توسط یک کمیته که وظیفه تجزیه و تحلیل اطلاعات و دادن رتبه اعتباری را بر عهده دارد انجام می‌گردد لذا این رتبه بندی از اعتبار بالاتری برخوردار بوده و براساس سلیقه شخصی انجام نمی‌گردد. کمیته رتبه بندی در این شرکت از 10 نفر تشکیل شده است که بیشتر آن‌ها خانم می باشند.
پس از تجزیه تحلیل کمیته اعتبار سنجی، رتبه اعتباری شرکت اعلام می‌گردد. 
لازم به ذکر است که در ایران ارائه گزارشات اعتباری اشخاص حقیقی و حقوقی توسط شرکت‌های متفاوتی انجام می گردد که شرکت " رتبه اعتباری آیس " در ایران خدمات ارائه گزارش اعتباری اشخاص حقیقی را ارائه می‌نماید. شما با مراجعه به سایت شرکت رتبه اعتباری آیس می‌توانید با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خود گزارش تنها با چند کلیک به گزارش اعتباری خود دسترسی پیدا کنید. کارشناسان این شرکت پیشنهاد می‌کنند که حداقل هر سه ماه یکبار گزارش اعتباری خود را دریافت نموده تا اعتبار خود را در شبکه بانکی کشور بررسی نمائید.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.