سود روزشمار بانکی از گذشته تا به حال

پیشتر در نظام بانکداری بدین صورت بود که سود روزشمار را به مانند سود ماه شمار بر سپرده های بانکی مورد محاسبه قرار می دادند. ولی جدیدا قانونی آمده است که سود روزشمار را در سپرده های بانکی حذف کرده اند. حال می خواهیم بررسی کنیم که این حذف سود روزشمار چه تاثیری بر سپرده های بانکی داشته است؟ با توجه به اینکه افراد متقاضی وام ها و تسهیلات بانکی با رتبه اعتباری بالا می توانند پس از بررسی های شرکت اعتبار سنجی و استعلام بانک مرکزی از تسهیلات مختلف بانکی بهره مند شوند، باید دید که این حذف سود روزشمار تا چه میزان بر سپرده های بانکی آن ها تاثیر می گذارد. در ادامه در این خصوص سخن به میان خواهد آمد تا به نتیجه مطلوب نائل آییم.

تسهیلات بانکی با توجه به رتبه بندی شرکت اعتبارسنجی

بانک ها با تسهیلات بانکی که به افراد متقاضی وام های مختلف اعطاء می کنند؛ سعی بر آن دارند تا این تسهیلات خود را تنها به افرادی با رتبه اعتباری بالا در سامانه اعتبارسنجی اعطا کنند که پس از استعلام بانک مرکزی در شرکت اعتبارسنجی مشتریان بانک ثبت و ضبط می گردد تا به این ترتیب شرایط لازم را برای دریافت تسهیلات بانکی در اختیار داشته باشند. این گونه از افراد حتما نمونه فرم اعتبار سنجی مشتری را دیده اند و طبق آن سعی بر رعایت اصول لازم برای دریافت تسهیلات بانکی خواهند کرد. حال که سود روزشمار بر سپرده های بانکی در نظام بانکداری حذف شده است، بایستی دید که افراد متقاضی وام ها و نیز نظام بانکداری چه عکس العملی در خصوص این فرآیند خواهند داشت؟ در ادامه به بحث و بررسی در این خصوص پرداخته می شود. پس با ما همراه باشید تا به میزان این تاثیر پی ببریم.

تاثیر حذف سود روز شمار بر سپرده های بانکی

حذف سود روزشمار بانکی با توجه به رتبه بندی شرکت اعتبارسنجی

تاثیر حذف سود روزشمار بر سپرده های بانکی

با توجه به تصمیمی که نظام بانکداری زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حذف سود روزشمار بر سپرده های بانکی گرفته است، بررسی های سپرده های بانکی در قیاس با سال گذشته نشان دهنده این موضوع می باشد که سپرده های بانکی نسبت به سال گذشته با آمار کاهشی چشمگیری به همراه بوده است. سهم سپرده های مدت دار نیز از کل سپرده ها پس از تصویب شورای پول و اعتبار مبنی بر حذف سود روزشمار با کاهش رو به رو بوده است که حتی این آمار به پایین ترین حد ممکن خود در طی سال های گذشته رسیده است. بنابراین کسانی که از شرکت اعتبار سنجی، رتبه اعتباری خوب و شایسته ای از خود به نمایش گذاشته اند و از تسهیلات بانکی بهره مند شده بوده اند، می بایست با توجه به حذف سود روزشمار نسبت به پرداخت به موقع و سر موعد مقرر شده خویش پایبند باشند و این مسئله را در نظر بگیرند که بانک ها دیگر در قبال سودهای روزشمار به آن ها سودی نمی دهد. پس با در نظر گرفتن این مسئله می بایست مدیریت پول های خود را در نظر داشته باشند تا به هنگام رسیدن موعد بازپرداخت بدهی های خویش با هیچ گونه مشکلی مواجه نگردند و رتبه اعتباری خود را در شرکت اعتبارسنجی همچنان حفظ کنند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.