اعطای تسهیلات بانکی به افراد با رتبه اعتباری بالا

با توجه به اینکه بانک های مختلف به افراد حقیقی و حقوقی وام می دهند، این گونه از افراد می بایست به منظور حفظ رتبه اعتباری خویش نسبت به بازپرداخت بدهی های خود و قسط های وام های خویش ملزم و متعهد گردند تا دچار دیرکرد در پرداخت قسط های خود نباشند. چرا که در صورت هر دیرکردی رتبه اعتباری آن ها در سامانه جامع استعلام بانکی متزلزل می گردد. بنابراین برای حفظ رتبه اعتباری یا نمره اعتباری خود در شرکت های اعتبارسنجی می بایست تا حد امکان نسبت به پرداخت به موقع قسط های بانکی خویش پایبند باشند. اما تسهیلات بانکی گاهی اوقات دارای مبالغ زیادی است که به بنگاه های اقتصادی و شرکت های مختلف اعطاء می شود. در این صورت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بخشنامه ای جدید صادر کرده است که شرط اصلی اعطای تسهیلات بانکی به افراد حقیقی و حقوقی با رتبه اعتباری بالا در سامانه اعتبارسنجی به بیشتر از 50 میلیارد ریال را در آن قید کرده است تا در صورتی که افراد حقیقی و حقوقی بخواهند مبلغی بیش از 50 میلیارد ریال را به عنوان تسهیلات بانکی دریافت کنند، می بایست ملزم به رعایت این اصل باشند. در ادامه در خصوص این شرط اصلی سخن به میان می آید.(برای دریافت رتبه اعتباری خودت همین حالا اقدام کن)

بخشنامه جدید بانک مرکزی در مورد شرط اصلی تسهیلات بیش از 50 میلیارد ریال

بخشنامه جدید بانک مرکزی

بخشنامه جدید بانک مرکزی در مورد شرط اصلی تسهیلات بیشتر از 50 میلیارد ریال

شرط اصلی تسهیلات بیشتر از 50 میلیارد ریال که در بخشنامه جدید بانک مرکزی برای مبارزه با پولشویی و مجوزهای بانکی صورت گرفته است، بدین صورت است که افراد حقیقی و حقوقی با رتبه اعتباری بالا می بایست حتما برای دریافت تسهیلات بانکی صورت های مالی خود را ارائه دهند. به واقع اخذ صورت های مالی این گونه افراد الزام آور می باشد تا افرادی با رتبه اعتباری بالا که در شرکت اعتبارسنجی و نیز سامانه جامع استعلام بانکی کسب کرده اند، علاوه بر رتبه اعتباری که دارند، با توجه به مبلغ بالای این گونه از تسهیلات بانکی می بایست حتما صورت های مالی خود را نیز ارائه دهند تا بانک ها بتوانند با خیالی آسوده تر رو به ارائه تسهیلات بانکی به این گونه از افراد حقیقی و حقوقی آورند. بنابراین بر طبق این بخشنامه جدیدی که از بانک مرکزی جدیدا صادر شده است، می بایست برای دریافت تسهیلات بانکی که مبلغ آن بیشتر از مبلغ قید شده در بخشنامه است، حتما صورت های مالی خود را ارائه دهند و در غیر این صورت به هیچ عنوان نخواهند توانست از این تسهیلات بهره مند گردند. پس افراد حقیقی و حقوقی با رتبه اعتباری بالا می بایست این نکته را پیش از درخواست تسهیلات بانکی در نظر داشته باشند که بدون ارائه صورت های مالی دریافت تسهیلات بانکی امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین کلیه افراد حقیقی و حقوقی ملزم به رعایت این قانون هستند و نظام بانکداری نیز در همین راستا می بایست این نکته را در نظر بگیرد تا در هر سالی که می خواهند تسهیلاتی بیشتر از 50 میلیارد ریال به افراد با رتبه اعتباری بالا ارائه دهند حتما صورت های مالی آن ها را نیز بگیرند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.