پایبندی به پرداخت به موقع اقساط بانکی پس از استعلام تسهیلات افراد مختلف

با توجه به این مسئله که هر گونه تاخیر و دیرکرد در بازپرداخت بدهی ها و اقساط تسهیلات بانکی منجر به کاهش رتبه اعتباری افراد در شرکت اعتبارسنجی وام می گردد، کلیه افراد حقیقی و حقوقی می بایست نسبت به بازپرداخت اقساط بانکی خویش پایبند بوده و آن ها را سر موعد مقرر شده خویش پرداخت نمایند. چرا که با استعلام تسهیلات بانکی و نیز استعلام معوقات از بانک مرکزی با کد ملی به راحتی می توان استعلام بدهی بانکی افراد حقیقی و حقوقی را مشاهده نمود تا پس از استعلام تسهیلات در صورتی که هر گونه بدهی و تاخیر در سررسید اقساط تسهیلات بانکی آن ها وجود داشته باشد، نظام بانکداری از اعطای تسهیلات بانکی به این دسته از افراد اکیدا خودداری ورزند. این روند از گذشته تا همین چند وقت پیش پا بر جا بوده است و همه افراد حقیقی و حقوقی و بانک های مختلف نسبت به آن پایبند و مقید بوده اند. اما بر حسب مصوبه جدید شورای پول و اعتبار تغییراتی در خصوص تاخیر در سررسید اقساط تسهیلات بانکی صورت گرفته است که در ادامه در خصوص این تغییرات بر حسب مصوبه جدید خواهیم پرداخت. پس ما را تا پایان همراهی کنید.

مصوبه جدید شورای پول و اعتبار در رابطه با تاخیر سر رسید اقساط تسهیلات بانکی پس از استعلام تسهیلات

مصوبه جدید شورای پول و اعتبار

مصوبه جدید شورای پول و اعتبار در رابطه با تاخیر سررسید اقساط تسهیلات بانکی

اما با توجه به شیوع ویروس کرونا که تقریبا تمامی کشورهای جهان را درگیر خود کرده است، در کشور ایران نیز به جهت پیشگیری و کنترل این ویروس واگیردار، شورای پول و اعتبار مصوبه جدیدی را به نظام بانکداری ارائه نموده است که در خصوص تاخیر سررسید اقساط بانکی پس از استعلام تسهیلات می باشد. پیشتر یادآور شدیم که اگر پس از استعلام تسهیلات، دیرکرد یا تاخیری در خصوص بازپرداخت اقساط بانکی در سامانه جامع استعلام بانکی رویت گردد، این خود به منزله کاهش رتبه اعتباری آن ها در شرکت های اعتبارسنجی می باشد. ولی امروزه با توجه به شایع بودن این ویروس طبق مصوبه جدید حتی در صورتی که مشتریان بانک ها اقساط ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت را نیز پرداخت نکنند، متحمل جریمه و کارمزد اضافه نخواهند شد و هیچ گونه تنزلی در رتبه اعتباری آن ها پس از استعلام تسهیلات برای آن ها لحاظ نخواهد شد. شورای پول و اعتباری این مصوبه جدید را برای تمامی اقساط تسهیلات صاحبان کسب و کار و نیز اقساط تسهیلات قرض الحسنه ارائه نموده است تا از گردآمدن جمع کثیری در بانک ها برای پرداخت اقساط خود در طی این ماه ها جلوگیری به عمل آورده شود تا بتوانیم از شیوع گسترده این ویروس مرگبار تا حد زیادی جلوگیری به عمل آوریم. بنابراین طبق این مصوبه در طی ماه های قید شده در مصوبه جدید شورای پول و اعتبار افراد حقیقی و حقوقی می توانند بدون در نظر نگرفتن استعلام تسهیلات و بدون آنکه اقساط خود را در این ماه ها پرداخت کنند، با همان رتبه اعتباری خود بدون هیچ مشکلی به ادامه روند خود ادامه داده و هیچ گونه کارمزد اضافی را به بانک ها بابت تاخیر سررسید اقساط خود پرداخت نکنند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.