شرکت اعتبارسنجی

با توجه به مسئله ای که این روزها کل دنیا را درگیر خود کرده است ( بیماری کرونا یا ویروس کرونا ) تا با رعایت بهداشت و عدم حضور در جامعه بتوانیم جلوی این مهمان ناخوانده در دم دمای عید نوروز را بگیریم؛ بانک مرکزی تمهیداتی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است تا به این منظور بتواند گامی مثبت و مستحکمی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور بردارد. به همین منظور با توجه به همه گیر شدن این ویروس در کشور بخشنامه ای جدیدا از بانک مرکزی صادر شده است تا تمامی افرادی که نیاز به مراجعه حضوری به بانک برای استعلام معوقات از بانک مرکزی و دریافت فرم اعتبارسنجی مشتری داشتند، بتوانند تمامی این خدمات مربوط به اعتبار سنجی را شخصا در خانه و به شکل غیر حضوری صورت دهند تا همین مسئله باعث شود که این گونه افراد کمتر خود را در مکان های شلوغ وارد سازند تا بتوان جلوی بخش اعظمی از انتشار ویروس کرونا را در کشور گرفت. بنابراین در صورتی که شما هم می خواهید از خدمات غیرحضوری به بانک ها مطلع گردید تا کمتر به باجه های بانک ها مراجعه نمایید، با ما همراه باشید تا شما را در این زمینه یاری نماییم.(برای دریافت فرم اعتبارسنجی مشتری خودت اقدام کن)

بخشنامه جدید بانک مرکزی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

استعلام معوقات از بانک مرکزی به صورت غیرحضوری

آشنایی با برخی از قوانین جدید بخشنامه بانک مرکزی

به منظور کنترل و پیشگیری از شایع شدن ویروس کرونا، بانک مرکزی بخشنامه ای را در اختیار مشتریان بانک های مختلف قرار داده است تا بتوانند با بهره مندی از این قوانین جدید بخشی از فعالیت های بانکی خویش را به صورت غیرحضوری صورت بخشند. از جمله مفاد این بخشنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سقف تراکنش کارت به کارت از طریق درگاه های اینترنتی و خودپردازها که تا پیش از شیوع ویروس کرونا نهایتا 3 میلیون تومان بود، برای تسهیل مشتریان به 5 میلیون تومان افزایش یافته است.
تاریخ انقضای کارت های بانکی بدون مراجعه حضوری به بانک ها حتی به مدت سه ماه پس از اتمام انقضای آن ها هم از این به بعد مشکل نخواهد داشت.
برداشت پول از خودپردازها از 200 هزار تومان به پانصد هزار تومان افزایش یافته است تا مشتری بتواند بدون مراجعه حضوری به بانک ها به راحتی مبلغ بیشتری را از خودپردازها دریافت نماید.
تعداد اشتباه زدن رمز دوم در هر شبانه روز که تا پیش از آن سه مرتبه بود، به پنج مرتبه ارتقاء یافته است تا افراد مجبور به مراجعه حضوری به بانک ها نشوند.

استعلام معوقات از بانک مرکزی

کسانی که تا پیش از این از تسهیلات بانکی بهره مند بوده اند، به منظور حفظ رتبه اعتباری خود در شرکت اعتبار سنجی و نزول نیافتن رتبه اعتباری آنان در سامانه اعتبارسنجی با توجه به شیوع ویروس کرونا می توانند قسط های ماه های اسفند و دو ماه اول سال 1399 را بدون هیچ گونه جریمه یا کارمزدی به ماه های بعدی موکول نمایند. به این ترتیب که بدون مراجعه حضوری به بانک ها و پرداخت نکردن قسط های خود در شرکت اعتبارسنجی طی ماه های اعلام شده هیچ گونه تنزلی در رتبه اعتباری و اعتبار سنجی آن ها لحاظ نمی گردد. ضمن اینکه امکان استعلام معوقات از بانک مرکزی نیز به صورت آنلاین و غیرحضوری فراهم آمده است تا نیازی به مراجعه بیهوده به بانک ها نباشد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.