اعطای تسهیلات بانکی به افراد متقاضی با رتبه اعتباری بالا

همان طور که می دانید، بانک ها تسهیلات بانکی خود را به افرادی اعطاء می کنند که از رتبه اعتباری یا امتیاز اعتباری بالایی برخوردار بوده باشند. بنابراین کسانی که نمره اعتباری یا رتبه اعتباری آن ها در شرکت اعتبار سنجی متزلزل بوده باشد و کارنامه خوبی را در این گونه از شرکت های اعتبار سنجی برای خود در نظام بانکداری ثبت نکرده باشند، نمی تواند شامل حال تسهیلات بانکی گردند. به همین جهت همواره افراد متقاضی وام های مختلف درصدد هستند تا با ارتقاء رتبه اعتباری خویش سعی بر اعطای تسهیلات و وام های بانکی مختلف از بانک ها کنند. حال سوالی که در این بین مطرح می شود؛ این است که آیا افزایش سود تسهیلات بانکی بر رشد اقتصادی کشور تاثیرگذار است؟ در صورتی موثر بودن نظام بانکداری بایستی چه تمهیداتی ارائه سازد؟ در ادامه به این تاثیر نظام بانکداری در خصوص سود تسهیلات بانکی خود خواهیم پرداخت. پس با ما همراه شوید.

بررسی تاثیر افزایش سود تسهیلات بانکی بر رشد اقتصادی کشور

تاثیر افزایش سود تسهیلات بانکی بر رشد اقتصادی کشور

بررسی تاثیر افزایش سود تسهیلات بانکی بر رشد اقتصادی کشور

میان کاهش یا افزایش سود تسهیلات بانکی با رشد یا عدم رشد اقتصادی کشور رابطه ای وجود دارد. به این صورت که برخی از صاحب نظران در این حوزه معتقدند که اگر نرخ سود تسهیلات بانکی را افزایش دهیم، ممکن است افراد زیادی باشند که سرمایه های خود را به صورت سپرده در اختیار بانک ها قرار دهند و از سرمایه گذاری و چرخ مالی در بازار خودداری ورزند. همین مسئله سبب می شود که شاهد رشد اقتصادی زیادی در کشور نباشیم. بنابراین رویکرد افزایش سود تسهیلات یا وام های بانکی به هیچ عنوان به رشد اقتصادی کشور کمک شایان توجهی نخواهد کرد و حتی برعکس ممکن است سبب کاهش این رشد یا متوقف کردن آن در اقتصاد کشور گردد. بنابراین کاهش یا افزایش نرخ سود تسهیلات و وام های بانکی می تواند تاثیری بسیار مستقیم روی رشد یا عدم رشد اقتصادی کشور بگذارد. به این ترتیب که هر چقدر نرخ سود تسهیلات بانکی رو به افزایش رود، رشد اقتصادی کشور نیز به همان میزان رو به کاهش خواهد رفت و به هیچ عنوان به رشد اقتصادی کشور کمک نخواهد کرد. پس باید این مسئله را در نظر داشت.

رابطه نرخ سود تسهیلات بانکی با رتبه اعتباری افراد متقاضی

افرادی که متقاضی وام های مختلف از بانک های متفاوت هستند، می بایست به هر اندازه که از بانک ها تسهیلات بانکی دریافت می کنند، قسط های آن را نیز به خوبی و سر موعد مقرر شده خویش پرداخت نمایند. بنابراین با افزایش تسهیلات بانکی، قسط های پرداختی این دسته از افراد نیز افزایش می یابد و با توجه به این مسئله که اگر قسط های آن ها دیر پرداخت شود، رتبه اعتباری آن ها متزلزل می گردد، پس افراد متقاضی وام های مختلف سعی بر آن دارند که تسهیلاتی را از بانک ها دریافت نمایند که توان پرداخت قسط های آن را نیز دارند و می تواند به خوبی از وام های دریافتی خود نهایت بهره را ببرند. پس برای حفظ و ارتقای رتبه اعتباری خود می بایست تمامی این مسائل را در نظر بگیرند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.