اعطای وام های مختلف بانکی به افراد

وام های بانکی به منظور تهیه و خرید انواع وسایل مورد نیاز انسان ها به متقاضیان وام های مختلف بانکی داده می شود. اما بایستی به این نکته توجه داشته باشید که عدم مصرف صحیح وام بانکی خود می تواند نمره اعتباری متقاضیان وام ها و تسهیلات بانکی را متزلزل سازد. به همین منظور شرکت اعتبارسنجی رو به اعمال سختگیری های بسیار زیادی در همین راستا آورده است و بر قانون های پیشین خود افزوده تا بدین ترتیب افراد متقاضی وام برای دریافت تسهیلات مختلف از بانک ها مجاب به پرداخت قسط های خود به بانک ها گردند تا هیچ گونه پرداخت معوقی در کارنامه افراد متقاضی تسهیلات بانکی ثبت نگردد که همین امر خود موجب کاهش نمره اعتباری یا امتیاز اعتباری آن ها می گردد.

نمره اعتباری یکی از عوامل موثر بر عدم مصرف صحیح وام بانکی

عوامل بسیار زیادی می توانند بر عدم مصرف صحیح وام بانکی دخیل باشند که در این بین می توان به نقش پررنگ استعلام معوقات از بانک مرکزی اشاره کرد که در تمامی بانک ها قابل رویت می باشد تا به این منظور با یک استعلام ساده بتوان رتبه اعتباری یا نمره اعتباری افراد را به صورت کاملا دقیق و ریز بینانه در نظام اعتبارسنجی مورد سنجش و ارزیابی قرار داد. همین استعلام ساده باعث می گردد تا افراد بتوانند به صورت صحیح و بهینه ای از وام های خود استفاده به عمل آورند چرا که در غیر این صورت ممکن است به عنوان مثال: فردی برای دریافت وام در بخش کشاورزی به بانک مراجعه نموده ولی در هنگام دریافت وام نتواند به درستی از مبلغ وام بهره مند گردد به این ترتیب که نتواند پول گرفته شده را در چه کشتی مورد استفاده قرار دهد که برای وی بارور بوده و بتواند از قبل آن محصولات بسیار زیادی را تولید و با فروش آن ها دست به سودآوری بزند. چنین فردی مسلما نخواهد توانست قسط های وام خویش را سر موعد مقرر شده پرداخت نماید. در نتیجه نمره اعتباری وی تا حد زیادی رو به کاهش خواهد رفت و دیگر نمی تواند از سایر تسهیلات بانکی بهره مند گردد.

اعتبار سنجی عاملی برای پرداخت به موقع اقساط

نمره اعتباری از جمله عوامل موثر در مصرف بهینه وام های بانکی 

استعلام معوقات از بانک مرکزی و نمره اعتباری افراد متقاضی

امروزه استعلام معوقات از بانک مرکزی کار سخت و دشواری به نظر نمی رسد. تنها با مراجعه به بانک و حتی به صورت اینترنتی و بدون مراجعه به بانک هر فردی می تواند از نمره اعتباری خویش آگاه گردد. بانک ها نیز با قرار دادن نمونه فرم اعتبار سنجی مشتری در اختیار آنان سهم بسیار زیادی در افزایش نمره اعتباری آنان داشته اند تا به این ترتیب افراد بتوانند به درستی از وام های بانکی گرفته شده بهره مند شده و پول دریافتی را در جایی سرمایه گذاری کنند که احتمال قطع به یقین برای آنان سودآور بوده و توانایی بازپرداخت قسط های خویش را به بانک ها دارند تا بدین ترتیب به حفظ و ارتقای نمره اعتباری خود بتوانند تا حد بسیار زیادی بهره مند شوند تا در صورت لزوم بتوانند از سایر تسهیلات دیگر بانکی نیز بهره لازم را ببرند. بنابراین با توجه به روند ساده استعلام معوقات از بانک مرکزی می بایست برای ارتقاء یا حفظ نمره اعتباری خویش از هر گونه معوقات در پرداخت قسط های خویش خودداری ورزید.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.