آمار بی رویه چک های برگشتی

با توجه به آمار بسیار بالای چک های برگشتی در طی سالیان گذشته همواره یکی از دغدغه هایی که نظام بانکداری با آن مواجه بوده است؛ کاهش چک های برگشتی بوده است تا به این منظور بتوانند با استفاده از سامانه جامع استعلام بانکی و با توجه به دستاورد اجرای قانون جدید چک تا حد بسیار زیادی از بروز چک های برگشتی کاسته تا به این منظور افراد متقاضی وام های مختلف هم بتوانند با بهره مندی از رتبه اعتباری بالای خویش از شرکت اعتبار سنجی مشمول تسهیلات بانکی گردند. ضمن اینکه هر چقدر چک های برگشتی هر فرد در نظام بانکداری زیادتر گردد، شرکت اعتبارسنجی تمامی چک های برگشتی آنان را به طور دقیق ثبت و ضبط می کنند تا به این منظور رتبه اعتباری افراد در شرکت اعتبار سنجی مشتری در نزد بانک مشخص گردد. کسانی که کمترین چک های برگشتی را داشته اند و یا اینکه در سامانه جامع استعلام بانکی آنان هیچ گونه چک برگشتی ثبت نشده است، می توانند رتبه اعتباری بالایی را در شرکت اعتبار سنجی از آن خویش کنند و از مزایای آن نیز بهره مند گردند.(همین حالا رتبه اعتباریتو بررسی کن)

تاثیر شرکت اعتبار سنجی بر دستاورد اجرای قانون جدید چک

تاثیر شرکت اعتبار سنجی بر دستاورد اجرای قانون چک 

تاثیر شرکت اعتبارسنجی بر دستاورد اجرای قانون چک

با توجه به روند رو به رشد چک های برگشتی، نظام بانکداری به فرد دستاورد اجرای قانون جدیدی از چک ها افتاده است تا با لغو قانون های گذشته این بار قانون های سختگیرانه ای را در خصوص چک های برگشتی اعمال سازند تا به این منظور شاهد چک های برگشت خورده کمتری باشیم. اجرای این قانون ها که در پی افزایش بی رویه چک های برگشتی صورت پذیرفته است، نشان دهنده آن است که امروزه دیگر کمتر شاهد چک های برگشت خورده هستیم و شرکت اعتبار سنجی تاثیر خود را روی این گونه از چک ها گذاشته است تا با نمونه فرم اعتبارسنجی مشتری که در اختیار آنان قرار داده است، مشوق آن ها در پرداخت بدهی ها و معوقات خویش به بانک ها گردند و کمتر در معرض چک های برگشتی قرار گیرند تا رتبه اعتباری خود را در شرکت اعتبارسنجی بالا و بالاتر ببرند. رتبه اعتباری بالا خود گویای این امر است که دستاورد اجرای قانون جدید چک به خوبی در نظام بانکداری تاثیرگذار بوده است و با همین رتبه اعتباری بالا می توان نوید روزهای خوب و مسرت بخشی برای نظام بانکداری باشیم. چرا که رتبه اعتباری پایین در شرکت اعتبار سنجی  یعنی افزایش چک های برگشتی و این یعنی نظام بانکداری در زمینه چک های برگشتی خوب عمل نکرده است.

رتبه اعتباری بالا در شرکت اعتبارسنجی با پاس کردن چک

افرادی که در نظام بانکداری به دنبال دریافت تسهیلات مختلف از بانک های متفاوت هستند، می بایست تا حد امکان چک های خویش را پاس کرده و رتبه اعتباری خود را در شرکت اعتبار سنجی تا حد بسیار زیادی افزایش دهند. چرا که رتبه اعتباری بالا به منزله این است که فرد متقاضی وام های مختلف می تواند انواع تسهیلات بانکی را از بانک های مختلف دریافت کند ولی فردی که رتبه اعتباری چندان بالایی ندارد و دائما با چک های برگشتی مواجه می گردد، طبیعتا نمی تواند از تسهیلات بانکی بهره گیرد. به همین جهت دستاورد اجرای قانون جدید چک در رتبه اعتباری افراد بسیار تاثیرگذار بوده است.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.