رتبه بندی اعتباری شرکت های برتر آمریکا بوسیله نشریه FRTUNE

معمولا طبق عادت هر ساله نشریات بسیار معتبر جهانی که در حیطه تخصصی اقتصاد و امور مالی جهانی مشغول به فعالیت هستند؛ بر اساس پارامترهای مختلفی رو به رتبه اعتباری شرکت ها و موسسات مختلف می آورند و آن ها را با توجه به شاخص های مختلفی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهند. از جمله این نشریات بسیار معتبر در سطح بین المللی می توان به نشریه FRTUNE اشاره کرد که به رتبه بندی اعتباری شرکت های برتر آمریکایی می پردازد تا آن ها را بر حسب شرکت های اعتبار سنجی رتبه بندی نماید و به هر یک از آن ها رتبه اعتباری مخصوص به خود را بدهد. اعتبارسنجی شرکت ها و به اصطلاح رتبه اعتباری آن ها بر حسب شاخص های مختلفی صورت می پذیرد که در ادامه به پاره ای از آن ها اشاره خواهیم داشت. پس توجه شما را به ادامه مطلب جلب می کنم.

رتبه بندی اعتباری شرکت های برتر آمریکا توسط نشریه FRTUNE

رتبه بندی اعتباری شرکت های مختلف

شاخص های مجله فورچون برای رتبه بندی شرکت ها

همان طور که یادآور شدیم؛ نشریه فورچون بر حسب شاخص هایی رو به رتبه اعتباری شرکت ها می آورد که در این بین می توان به برخی از آن ها اشاره داشت. از جمله این شاخص های تاثیرگذار در رتبه بندی شرکت ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

درصد تغییر درآمد سالانه شرکت های مختلف و نیز میزان سود و درصد آن ها
میزان دارایی های شرکت مذکور
تعداد کارکنان و ارزش بازار شرکت های مختلف در لیست رتبه اعتباری نشریه فورچون
میزان فروش، سود خالص، ارزش بازار
گردش مالی شرکت در پروسه زمانی مشخص
میزان سپرده ها و سرمایه های شرکت
تعداد شعبه های شرکت مذکور
علاوه بر موارد گفته شده در لیست رتبه بندی اعتباری شرکت های برتر آمریکا توسط نشریه فورچون موارد بسیار زیادی دیگری وجود دارد که این نشریه بنا بر اعتبارسنجی های بسیار دقیق و منضبط رو به رتبه اعتباری شرکت ها می آورد تا شرکت های برتر را بر حسب پارامترهای یاد شده مورد بحث و بررسی قرار دهد و به هر یک از آن ها رتبه اعتباری مخصوص به خویش را بدهد.

مزیت رتبه بندی اعتباری شرکت ها

شاید از خود سوال کنید که رتبه اعتباری شرکت ها به چه منظوری صورت می گیرد و اصلا اجرای این کار چه فایده ای دارد؟ در پاسخ باید گفت: با توجه به پارامترهای یاد شده و نیز شاخص های دیگر شرکت های مختلف توسط نشریه فورچون و سایر نشریه های دیگر مورد بررسی قرار می گیرند و هر یک از شرکت ها یک رتبه اعتباری را از آن خود می کنند. در این بین شرکتی که رتبه اعتباری 1 را کسب کند، به عنوان بهترین شرکت و به همین ترتیب سایر شرکت ها را بر حسب رتبه اعتباری تخمین می زنند. اجرای این فرآیند مزیت بزرگی را در پی دارد و آن ذکر این مسئله است که شرکت های با رتبه اعتباری بالا سعی بر حفظ جایگاه خود و سایر شرکت ها نیز سعی بر ارتقای رتبه بندی خود می کنند تا از غافله عقب نمانده و خود را به مکان های بالاتری برسانند تا مشمول مزیت های بسیار زیادی گردند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.