ارتباط هزینه های سرسام آور زندگی امروزی با تسهیلات بانکی

با توجه به هزینه های سرسام آور این روزهای زندگی روزمره ما بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور سهولت در زندگی افراد به فکر افزایش اعطای تسهیلات در سال 98 افتاده است تا به این منظور تمامی کسانی که با حفظ رتبه اعتباری خویش توانسته اند در سازمان اعتبارسنجی مشتریان بانک از خود نام و رسمی را به میان بگذارند، بتوانند از این امکان ویژه بهره مند گردیده و تسهیلات بیشتری را از بانک دریافت نمایند تا با بهره مندی از آن بتوانند هزینه های خود را به راحتی پرداخت نمایند. البته افزایش اعطای تسهیلات هم به نوبه خود ممکن است دردسرساز باشد. چرا که هر چقدر مبلغ این تسهیلات بالاتر باشد، ممکن است افراد نتوانند قسط آن ها را درست سر موعد مقرر شده خویش پرداخت نمایند. چرا که مسلما با افزایش تسهیلات، قسط های آن هم زیاد می شود. بنابراین کسانی که به فکر امتیاز اعتباری خویش یا همان رتبه اعتباری خود هستند، می بایست نسبت به این امر دقت عمل بیشتری به خرج دهند تا نمره اعتباری خود را در نظام اعتبارسنجی متزلزل نسازند.

گزارشی از بررسی افزایش اعطای تسهیلات بانک مرکزی در سال 98

گزارش هایی مبنی بر افزایش اعطای تسهیلات بانک در سال 98

گزارشی از بررسی افزایش اعطای تسهیلات بانک مرکزی در سال 98

طبق گزارشی که از بررسی افزایش تسهیلات بانک مرکزی در سال 98 صورت گرفته است، نتایج حاکی از آن است که مبلغ این تسهیلات روند به رشدی به خود دیده است و افراد متقاضی وام می بایست رتبه اعتباری مناسبی برای خود رقم زده باشند تا مشمول این تسهیلات گردند. با گزارش هایی که در این بین صورت گرفته است؛ به عنوان مثال مبلغ وام ازدواج که در سال 97 حدود 15 میلیون تومان بود، در سال 98 با 30 میلیون تومان افزایش قیمت مواجه گشته است تا زوج های جوانی که در این سال تصمیم به ازدواج گرفته اند، بتوانند از مبلغ مورد نظر نهایت بهره را برای خرید جهیزیه و سایر هزینه های خود پیش از عروسی ببرند. البته با توجه به افزایش مبلغ وام افرادی می توانند از این امتیاز اعتباری بهره مند گردند که رتبه اعتباری مناسب و درخوری داشته باشند تا بتوانند خود را مشمول دریافت وام ها کنند و علاوه بر آن در صورتی که باز هم آن ها بخواهند از وام های بخش ها دیگر بانک نیز بهره مند گردند، بتوانند با حفظ یا ارتقای رتبه اعتباری خویش از آن ها نیز بهره مند گردند.

حفظ رتبه اعتباری علی رغم افزایش مبلغ تسهیلات

با توجه به اینکه مبلغ تسهیلات داده شده بانک به متقاضیان وام های مختلف افزایش یافته است، افراد متقاضی وام ها می بایست طبق این شرایط هم رتبه اعتباری خویش را حفظ کنند. چرا که هر گونه دیرکرد در پرداخت قسط ها و بدهی های بانکی خود به منزله تزلزل در رتبه اعتباری افراد می باشد. به همین جهت است که این گونه افراد می بایست با توجه به افزایش مبلغ تسهیلات، قسط های بیشتری را پرداخت کنند که این خود نشان دهنده آن است که ممکن است فشار بیشتری روی این گونه افراد متقاضی وام ها آورده شود. ولی باز هم طبق این شرایط می بایست نسبت به پرداخت قسط های خویش متعهد بوده و آن ها را به موقع پرداخت نمایند تا رتبه اعتباری آن ها در نظام اعتبارسنجی متزلزل نگردد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.