گذشته لایحه اخذ مالیات از سود سپرده و سود سهام تاکنون

در گذشته های نه چندان دور روند کار بدین صورت بود که به سود سپرده و سود سهام مالیات گرفته می شود که این طرح به نوبه خود طرفداران و مخالفانی را در پی داشت. اما هر چقدر جلوتر رفتیم وزیر اقتصاد به این فکر افتاد که لایحه ای را تصویب نماید که در آن اخذ مالیات از سود سپرده و سود سهام را حذف کنند که با هم فکری های که اعمال شد، سرانجام لغو لایحه اخذ مالیات از سود سپرده و سود سهام عملی شد تا کلیه متقاضیان وام و تسهیلات مختلف از بانک ها بتوانند در سامانه جامع استعلام بانکی، رتبه اعتباری خویش را حفظ نموده و با یک رتبه اعتباری خوب و شایسته ای به روند کارهای بانکی خویش در نظام اعتبار سنجی ادامه دهند چرا که هر گونه مالیات اعمال شده از آن ها می توانست به نوبه خود سود سپرده های بانکی و سهام های آن ها را کمتر سازد و آن ها نتوانند بودجه لازم را برای پرداخت قسط های خویش درست سر موعد مقرر شده خویش فراهم سازند و در نتیجه رتبه بندی اعتباری آن ها دچار تزلزل می گشت. اما با این لایحه ای که لغو گردید، آن ها می توانند رتبه اعتباری خویش را همچنان حفظ نمایند.

لغو لایحه اخذ مالیات از سود سپرده و سود سهام

اخذ مالیات از سود سپرده و سهام از گذشته تاکنون

اجرایی شدن طرح حذف مالیات از سود سپرده و سهام و تاثیر آن در رتبه اعتباری

پس از کش و قوس های فراوان وزیر اقتصاد کشور توانست طرح حذف مالیات را از سود سپرده های بانکی و سود های ناشی از سهام های افراد مختلف پیاده سازی نماید تا به این منظور کلیه متقاضیان بانکی بتوانند همچنان در رتبه بندی اعتباری، جایگاه شایسته ای را برای خود ثبت و ضبط نمایند که امکان گرفتن تسهیلات مختلف را همچنان از بانک های مختلف داشته باشند. بنابراین طرح اجرایی شدن حذف مالیات سبب گردیده است تا این گونه افراد با خیالی راحت قسط های خویش را مدیریت نموده تا دچار دردسر در نوع پرداخت آن ها نگردند و رتبه بندی اعتباری خویش را خدشه دار ننمایند. بنابراین در یک کلام می توان گفت که این طرح تاثیر به مراتب زیاد و چشمگیری در حفظ رتبه اعتباری افراد در نظام اعتبارسنجی در پی داشته است.

تاثیر رتبه اعتباری در دریافت تسهیلات بانکی

با توجه به اینکه افراد متقاضی وام های بانکی و سایر تسهیلات مربوط به بانک های مختلف در سراسر کشور می بایست حتما رتبه خوبی را در رتبه بندی اعتباری خویش در سازمان اعتبارسنجی به خود اختصاص داده باشند، این افراد همواره در تلاش هستند تا مبادا با تاخیر یا دیرکرد در نوع پرداخت و وصولات خویش به بانک ها رتبه اعتباری خویش را خدشه دار نمایند. به همین منظور رتبه بندی اعتباری، تاثیری بسیار چشمگیر در نوع دریافت کردن تسهیلات بانکی دارد و با طرحی که اخیراً اجراء شده است که در آن دیگر از سود سهام و سپرده های بانکی هیچ گونه مالیاتی گرفته نمی شود، می توان گفت: بستری برای این گونه افراد فراهم آمده است تا به این منظور بتوانند با خیال راحت قسط های خویش را پرداخت کرده و رتبه اعتباری خود را همچنان در اوج نگه دارند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.