حفظ رتبه اعتباری به منظور بهره مندی از تسهیلات بانکی مختلف

با توجه به اهمیت وجود آمار در برنامه ریزی های مختلف، گزارشی درباره وضعیت سپرده ها و دریافت تسهیلات در استان های مختلف می توان طرح ریزی کرد که در این گزارش ها با توجه به استعلام معوقات از بانک مرکزی، میزان سپرده ها و دریافت تسهیلات مختلف از بانک های جمهوری اسلامی ایران را می توان به تفکیک استان ها نشان داد تا به این منظور میزان استفاده از سپرده و دریافت تسهیلات در هر یک از استان ها را بتوان به راحتی تشخیص داد. با توجه به رتبه اعتباری در میان افراد متقاضی وام های مختلف و نیز تسهیلات بانکی پس از استعلام بانک مرکزی، این دسته از افراد همواره به فکر ایجاد چاره ای بوده اند تا درست در موعد مقرر شده قسط های بانکی خویش، آن ها را پرداخت کرده تا وجهه خویش را در رتبه بندی اعتباری نظام اعتبارسنجی ننگین نسازند و در عین حال در یک شرکت اعتبارسنجی، رتبه اعتباری خوب و شایسته ای را برای خود رقم زده باشند. در ادامه به تفکیک استان ها در خصوص میزان دریافت تسهیلات بانکی و سپرده های مختلف خواهیم پرداخت تا به شکل آماری با این میزان بیش از پیش آشنا گردید.(برای دریافت استعلام تسهیلات خود همین الان اقدام کنید)

گزارشی درباره وضیعت سپرده ها و دریافت تسهیلات در استان ها

حفظ رتبه بندی اعتباری با توجه به تسهیلات بالای بانکی 

گزارشی از وضعیت کل مانده سپرده ها و تسهیلات بانکی در سال 98

در سال جاری یعنی در سال 1398 وضعیت کل مانده سپرده ها و نیز تسهیلات ریالی و ارزی بانک ها و سایر موسسات اعتباری به تفکیک استان ها مشخص گردیده است که گزارش ها حاکی از آن است که تا پایان مهرماه امسال، مانده کل سپرده ها چیزی بالغ بر6/725 23 هزار میلیارد ریال بوده است که در نوع خود مبلغ بسیار بالا و چشمنوازی است. چرا که نسبت این مبلغ درست تا پایان مهرماه سال پیش چیزی حدود2/356  5 هزار میلیارد ریال یعنی حدود 2/29 درصد و نسبت به پایان سال پیش حدود2/052 3  هزار میلیارد ریال یعنی چیزی حدود 8/14 درصد روند رو به جلو و افزایشی به خود دیده است.

گزارش هایی که به تفکیک استان صورت گرفته است، نشان دهنده آن است که بیشترین مبلغ سپرده ها در این بین مربوط به استان بزرگ تهران می باشد که حدود 4/843 12 هزار میلیارد ریال و کمترین آن نیز مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است که مبلغی معادل بر 0/63 هزار میلیارد ریال بوده است.

اما در خصوص مانده کل تسهیلات نیز می توان گفت که مانع کل تسهیلات نیز بالغ بر8/947 16 هزار میلیارد ریال می باشد که همین مبلغ در مهر ماه سال پیش معادل8/093 3 هزار میلیارد ریال یعنی حدود 3/22 درصد و نسبت به پایان سال پیش6/857 1 هزار میلیارد ریال یعنی حدود 3/12 درصد روند افزایشی به خود دیده است که در این بین باز هم بیشترین مبلغ تسهیلات را استان تهران به خود اختصاص داده است و کمترین آن را استان کهگیلویه و بویر احمد از آنِ خویش کرده است. آمارها حاکی از آن است که کسانی که به فکر رتبه اعتباری خویش می باشند، می بایست در استان تهران با توجه به بیشترین مانده تسهیلات و سپرده ها بیش از سایر استان ها به فکر رتبه اعتباری خویش باشند تا بتوانند از تسهیلات بانکی بهره مند گردند.

ضمن اینکه خالی از لطف نیست که رقم بالای تسهیلات و سپرده ها در تهران منوط بر وجود دفاتر مرکزی بسیار زیادی از شرکت ها و موسسات تولیدی در این استان می باشد که همشهریان تهرانی می بایست به فکر رتبه اعتباری خویش باشند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.