افزایش رتبه اعتباری در جهت روند رو به رشد پایداری مالی و کاهش نقدینگی

با توجه به اینکه تاثیر ریسک نقدینگی بر پایداری مالی در صنعت بانکداری ایران بسیار مثمر به ثمر و حیاتی به نظر می رسد، سرمایه گذارانی که در بانک های مختلف سرمایه گذاری کرده اند، به جهت حفظ ثبات ریسک رتبه اعتباری خویش می بایست تا جایی که امکان دارد رتبه اعتباری خویش را در نظام اعتبارسنجی حفظ نمایند که این مسئله در صنعت بانکداری ایران می تواند کمک شایان توجهی به پایداری مالی داشته باشد. به واقع می توان گفت در صورتی که سرمایه گذاران حوزه های مختلف بخواهند از بانک های مختلف تسهیلاتی را برای خود دریافت نمایند، می بایست حتما رتبه اعتباری خویش را ارتقاء بخشند. اما با توجه به ریسک های مختلفی که در صنعت بانکداری ایران وجود دارد، این دسته از افراد هم به جهت ارتقاء رتبه اعتباری خویش در سازمان رتبه بندی اعتباری در نزد بانک ها و هم به جهت پایداری مالی می بایست تا حد امکان از هر گونه ریسکی خود را دور نگه دارند تا بتوانند باز هم از مزایای بانکداری و تسهیلات آن بهره مند گردند.(برای دریافت رتبه اعتباری همین حالا می توانید اقدام کنید)

روند رو به رشد پایداری مالی و رتبه اعتباری و تاثیر آن در کاهش ریسک نقدینگی صنعت بانکداری ایران

ریسک نقدینگی در بانک ها

ریسک نقدینگی

یکی از ریسک های شایعی که در صنعت بانکداری ایران وجود دارد، ریسک نقدینگی است که این ریسک به علت کمبود و عدم اطمینان در میزان نقدینگی بانک ایجاد می گردند. به همین علت یکی از چالش هایی که همواره بانک ها با آن مواجه گشته اند، مدیریت نقدینگی بوده است که همواره سیستم بانکداری جمهوری اسلامی ایران با این ریسک نقدینگی سر و کار داشته است. حال ممکن است سوال شود که این ریسک چه تاثیری می تواند بر پایداری ملی در صنعت بانکداری ایران بگذارد؟ در ادامه به این مسئله بیشتر خواهیم پرداخت.

روند رو به رشد پایداری مالی و رتبه اعتباری و تاثیر آن در کاهش ریسک نقدینگی صنعت بانکداری ایران

تاثیر ریسک نقدینگی در پایداری مالی

تاثیر ریسک نقدینگی در پایداری مالی

با توجه به اینکه سیستم بانکداری ایران همواره با ریسک نقدینگی دست و پنجه نرم می کرده است، بانک ها به جهت پایداری مالی و ارتقاء رتبه اعتباری متقاضیان تسهیلات مختلف در تلاش بوده تا حد امکان این ریسک را کاهش بدهد. چرا که بررسی های در این حوزه نشان دهنده آن است که ریسک نقدینگی به همراه ریسک اعتباری از جمله ریسک هایی به شمار می آمده اند که در طی این چند سال توانسته اند تاثیری بسیار منفی و معناداری بر پایداری مالی بگذارند و رتبه اعتباری افراد را متزلزل کنند. بدین ترتیب که هر چقدر پایداری مالی رو به افزایش برده شود، تاثیر ریسک نقدینگی بر پایداری مالی رو به کاهش برده خواهد شد. به همین جهت است که بانک هایی که در زمینه توزیع پایداری مالی همیشه خود را در دهک های بسیار بالایی می دیده اند، از ریسک نقدینگی و ریسک اعتباری و نیز سایر ریسک های دیگر به مراتب تاثیر کمتری نسبت به بانک هایی گرفته اند که آن ها در زمینه پایداری مالی نتوانسته اند موفق عمل کنند و آن را به سطح بسیار بالایی افزایش دهند. به همین جهت است که با توجه به رتبه اعتباری افراد و نیز با توجه به افزایش پایداری مالی در سیستم بانکداری ایران می توان تا حد امکان از ریسک های نقدینگی کاست.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.