رتبه بندی کشورها بر اساس شاخص سرزندگی اقتصادی

شاخص سرزندگی اقتصادی شاخصی است که کشورهای مختلف دنیا بر اساس میزان توزیع عادلانه ثروت، درآمد، اختلاف طبقاتی، فرصت‌های برابر اجتماعی، میزان امید به زندگی و شاخص‌های سلامتی مختلف رتبه بندی می‌شوند. این رتبه بندی برای کشورهای دارای قوی ترین و بهترین شاخص‌های اقتصادی انجام نمی‌شود، چرا که بسیاری از این کشورها دارای میزان زیادی از نابرابری اقتصادی هستند و فاصله طبقاتی در بین مردم این کشورها زیاد است. سه عامل ثروت، درآمد و مصرف از عوامل تعیین نابرابری اقتصادی است. آمریکا، اتحادیه اروپا و چین بزرگترین و قدرتمندترین اقتصادهای دنیا را دارند اما از نظر شاخص سرزندگی اقتصادی دو کشور آمریکا و چین جایگاه خوب و مناسبی ندارند و نابرابری اقتصادی و شکاف و فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف مردم در این دو کشور و دیگر کشورهای دارای شاخص اقتصادی بالا زیاد است.(برای دریافت رتبه بندی اعتباری شرکت خود اقدام کنید)

برترین کشورها بر اساس شاخص سرزندگی اقتصادی

در سال 2019 در مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس که بین کشورهای دارای بزرگترین و قدرتمندترین اقتصادهای دنیا برگزار شد، رتبه 82 کشور بر اساس شاخص سرزندگی اقتصادی مشخص شد. در این رتبه بندی 10 کشور برتر دنیا برای شاخص سرزندگی اقتصادی همگی کشورهای اروپایی و عمدتا کشورهای اروپایی شمال این قاره بودند. سه کشور برتر این شاخص اقتصادی کشورهایی چون دانمارک، نروژ و فنلاند با امتیازهای 85.2، 83.6 و 83.6 هستند. کشورهای سوئد (83.5)، ایسلند (82.7)، هلند (82.4)، سوئیس (82.1)، اتریش (80.1)، بلژیک (80.1) و لوکزامبورگ (79.8) در رتبه‌های چهارم تا دهم کشورهای برتر از نظر شاخص سرزندگی اقتصادی هستند.

رتبه بندی کشورها بر اساس شاخص سرزندگی اقتصادی

شاخص سرزندگی اقتصادی

 بدترین کشورها بر اساس شاخص سرزندگی اقتصادی

در مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس در سال 2019 همچنین بدترین کشورها از نظر شاخص سرزندگی اقتصادی معرفی شدند. ساحل عاج، سنگال، کامرون، پاکستان، بنگلادش، آفریقای جنوبی و هند جزو بدترین کشورهای رتبه بندی شده در این شاخص اقتصادی هستند. کشورهای برتر اقتصادی و صنعتی در رده بندی شاخص سرزندگی اقتصادی همچون آلمان (یازدهم)، فرانسه (دوازدهم)، کانادا (چهاردهم)، ژاپن (پانزدهم)، سنگاپور (بیستم)، انگلیس (بیست و یکم)، کره جنوبی (بیست و پنجم)، آمریکا (بیست و هفتم)، روسیه (سی و نهم)، چین (چهل و پنجم)، عربستان (پنجاهم) و ترکیه (شصت و دوم) هستند.

عوامل موثر در تعیین شاخص سرزندگی اقتصادی

از عوامل موثر در تعیین شاخص سرزندگی اقتصادی می‌توان به کمک به مردم و کسب و کارها از طریق اعطای وام و تسهیلات اشاره کرد. اما بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری باید برای اعطای تسهیلات و وام به افراد و شرکت‌هایی اقدام کنند که دارای رتبه اعتباری مناسبی هستند. یک شرکت اعتبارسنجی می‌تواند از طریق روش‌های خاصی بر روی داده‌ها و اطلاعات مالی و اعتباری افراد، اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری آنها را انجام دهد. افراد این کشورها می‌توانند برای استعلام از بانک مرکزی جهت وام از سامانه اعتبارسنجی این شرکت‌ها استفاده کنند. در واقع یک شرکت اعتبارسنجی برای بهتر کردن وضعیت اقتصادی یک کشور باید بتواند خدمات مالی و اعتباری خود را به صورت موثر و مناسب هم به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و هم به مشتریان و صاحبان کسب و کارها ارائه دهد. با وجود رتبه بندی اعتباری بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری می‌توانند ریسک اعتباری خود را کنترل و مدیریت کنند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.