تسهیلات اشتغال‌زایی برای شرکت‌های دانش بنیان

تسهیلات اشتغال‌زایی با هدف کمک به شرکت‌های دانش بنیان با شرایط بسیار مناسب از سوی برخی از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری با شرایط متفاوت اعطا می‌شود. شرکت دانش بنیان شرکتی است که با هدف افزایش علم و ثروت بر پایه تولید علم و فناوری و توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی از سوی افراد و موسسات و نهادهای علمی و متخصص و عمدتا جوان و جویایی نام تاسیس می‌شود. این شرکت‌ها برای شروع کار و ادامه حیات خود نیاز به دریافت وام و تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دارند. تسهیلات اشتغال‌زایی گزینه خوبی برای کمک به تاسیس و ادامه حیات شرکت‌های دانش بنیان است. شرکت‌هایی که اگر به خوبی از سوی نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی حمایت شوند، علاوه بر تولید علم و ثروت می‌توانند به اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک‌های بزرگی کنند. از آنجایی که شرکت‌های دانش بنیان اصولا کالا و محصولات خاصی تولید نمی‌کنند و به ماشین آلات و امکانات صنعتی و تولیدی نیاز ندارند، اعطای وام و تسهیلات به آنها می‌تواند راحت‌تر و در مبالغ پایین تری باشد. این شرکت‌ها بیشتر تولید علم و فکر می‌کنند و نقش مشاوره‌ای برای شرکت‌های تولید کننده و تامین کالا و محصولات هستند. بنابراین آنها بیشتر از نظر حقوقی دغدغه حفظ دانش و افکار و اندیشه‌های خود را دارند تا ثبت اختراع یا محصول و کالایی جدید.

تسهیلات اشتغال‌زایی برای شرکت‌های دانش بنیان

تسهیلات اشتغال‌زایی

روند اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به شرکت‌های دانش بنیان

روند اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به شرکت‌های دانش بنیان تفاوت خاصی با روند اعطای دیگر طرح‌های اعطای وام و تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ندارد. با این تفاوت که اصولا همه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در چنین طرح‌هایی شرکت نمی‌کنند و بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مجری این طرح‌های اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی کمی پروسه و فرایند وام و تسهیلات دهی را برای کمک به این شرکت‌ها و وضعیت اقتصادی و اشتغال‌زایی کشور را ساده تر می‌گیرند. البته آنها هنوز هم از خدمات یک شرکت اعتبارسنجی برای اعطای وام و تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان واقعی و خوش حساب کمک می‌گیرند تا متضرر نشوند. قبل از اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به این شرکت‌ها آنها از سوی آژانس‌های اعتبارسنجی بررسی می‌شوند. پس از بررسی و آنالیز وضعیت حساب این شرکت‌ها و میزان بدهی به سیستم بانکی دارای رتبه و نمره اعتباری می‌شوند که بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری بر اساس نمره و رتبه اعتباری به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات اشتغال‌زایی با بهره و سود متفاوت اعطا می‌کنند. هرچه نمره و رتبه اعتباری بالاتر باشد، آنها تسهیلات و وام خود را زودتر با بهره و سود کمتر می‌گیرند. یک شرکت اعتبار سنجی در گزارش‌های خود نمره و رتبه اعتباری شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی را از طریق استعلام بانک مرکزی برای مشخص شدن میزان بدهی آنها محاسبه می‌کنند. وقتی این شرکت‌ها درخواست وام و تسهیلات اشتغال‌زایی می‌دهند، این درخواست و تقاضای آنها توسط یک شرکت اعتبارسنجی بررسی می‌شود و نتیجه بررسی آنها در گزارش اعتباری منعکس خواهد شد. این آژانس‌ها اطلاعات و داده‌های مالی و اعتباری را جمع آوری و نگهداری می‌کنند که به وام دهندگان بالقوه یا کارفرمایان کمک می‌کند تا قابلیت اطمینان آنها را ارزیابی کنند.

منبع: transunion

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.