نقش اعتبارسنجی در به وجود آمدن شفافیت و اهمیت اعتبار در بانکداری نوین

اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری ابزاری مهم برای وام گیرندگان برای دستیابی به وام و کارت‌های اعتباری است. رتبه اعتباری خوب به مردم این امکان را می‌دهد تا به راحتی از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری وام بگیرند. در سطح مصرف کننده، بانک‌ها معمولا شرایط وام را به عنوان تابعی از وضعیت اعتباری شما پایه گذاری می‌کنند. این به طور معمول بدان معنی است که هرچه رتبه و نمره اعتباری شما بالاتر باشد، شرایط اخذ وام بهتر می‌شود. اگر نمره اعتباری شما پایین باشد، بانک حتی ممکن است تقاضای شما را برای دریافت وام رد کند. این می‌تواند بر توانایی شما در دریافت وام و یا کارت اعتباری تاثیر بگذارد.

نمرات اعتباری توسط یک شرکت اعتبار سنجی ، بین 300 تا 850 تعیین می‌شود. این شرکت اعتبارسنجی از طریق سامانه جامع استعلام بانکی خود وضعیت اعتبار و حساب، میزان بدهی بانکی، سابقه چک‌های برگشتی و بد حسابی مشتریان بانک‌ها بررسی و آنالیز می‌کنند تا براساس این اطلاعات و داده‌های مالی و اعتباری کار اعتبارسنجی را برای تعیین نمره و رتبه اعتباری آنها را انجام دهند. نمرات 720 و بالاتر بهترین نمرات اعتباری محسوب می‌شوند. نمرات بد اعتباری در محدوده 300-629 خواهد بود. مهم است که بارها و بارها نمرات اعتباری خود را بررسی کرده تا در صورت وجود مشکلی در گزارش اعتبار سنجی خود آن را رفع کنید. همچنین بدهی‌های معوقه خود را پرداخت کرده و یا هرگونه مشکلاتی را که بر اعتبار شما تاثیر منفی بگذارد حل کنید تا دوباره افزایش یابند. در سطح شرکتی، معمولا به نفع یک شرکت است که به دنبال شرکت اعتبار سنجی برای ارزیابی بدهی‌های خود باشد. سرمایه گذاران اکثر اوقات بخشی از تصمیم خود را برای خرید اوراق بهادار شرکت یا حتی سهام بر اساس میزان بدهی شرکت می‌گذارند.

نقش اعتبارسنجی در به وجود آمدن شفافیت و اهمیت اعتبار در بانکداری نوین

اعتبارسنجی

اهمیت فعالیت یک شرکت اعتبارسنجی

آژانس‌های اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری اطلاعات مهمی در رابطه با اعتبار یک فرد، شرکت، نماینده و یا حتی یک دولت مستقل را به سرمایه گذاران و بدهکاران ارائه می‌دهند. شرکت اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری، به سنجش خطرات و ریسک اعتباری کمی و کیفی این اشخاص کمک می‌کنند و به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهند که با بهره گیری از مهارت‌های ارزیابی ریسک اعتباری حرفه‌ای که توسط این آژانس‌ها انجام می‌شود، تصمیمات عاقلانه تری اتخاذ کنند. تحلیل ریسک اعتباری کمی که توسط آژانس‌های اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری انجام می‌شود، شامل مقایسه برخی نسبت‌های مالی با معیارهای منتخب است و تجزیه و تحلیل کیفی بر شخصیت مدیریتی، محیط حقوقی ، سیاسی و اقتصادی در یک حوزه قضایی تمرکز دارد.

آژانس‌های اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری با ارائه ارائه اقدامات موثر و مناسب به مدیریت و کاهش ریسک اعتباری برای اشخاص مختلف کمک و ارزیابی و درک ریسک اعتباری طرفین درگیر در روند سرمایه گذاری را برای شرکت کنندگان در بازار آسان تر می‌کنند. افراد می توانند برای دسترسی آسان به کارت‌های اعتباری و وام‌های دیگر، نمره اعتباری کسب کنند. موسسات می‌توانند بدون نیاز به ارزیابی‌های طولانی از هر وام دهنده جداگانه، از طریق بانک‌ها به راحتی وام بگیرند.

منابع: sapling

investopedia

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.