چگونگی دریافت وام جدید مسکن

وام جدید مسکن با توجه به شرایط تورمی و افزایش قیمت زمین و مسکن از سوی بانک مسکن اصلی ترین متولی اعطای وام و تسهیلات برای خرید خانه با شرایط و مبالغ جدید در سال 98 اعلام شد. انواع وام مسکن برای خرید خانه عبارت از: وام بانک مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن جوانان (250 میلیون تومان)، وام بانک مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم (160 میلیون تومان)، وام بانک مسکن از محل اوراق (100 میلیون تومان مخصوص زوجین)، وام بانک مسکن از محل صندوق پس از انداز مسکن یکم (80 میلیون تومان)، وام بانک مسکن از محل اوراق ممتاز (60 میلیون تومان)، وام بانک مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن (20 میلیون تومان) و وام بانک مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن (12 میلیون تومان) هستند. البته قیمت ارائه شده مربوط به وام جدید مسکن این بانک است. بانک مسکن مثل دیگر بانک‌ها برای اعطای وام و تسهیلات ویژه علاوه بر دریافت وثیقه و تضمین می‌توانند از خدمات آژانس‌های اعتبارسنجی استفاده کنند.(برای دریافت گزارش اعتبارسنجی خود می توانید همین حالا اقدام کنید)

خدمات آژانس‌های اعتبارسنجی برای دریافت وام جدید مسکن

آژانس اعتبارسنجی یک شرکت خصوصی است که اطلاعات مربوط به بدهی اشخاص و مشاغل را جمع آوری می‌کند و یک مقدار عددی به نام نمره اعتباری اختصاص می‌دهد که نشان دهنده اعتبار وام گیرنده است. وام دهندگان، مانند موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها، فعالیت و تاریخ وام گرفتن مشتریان خود را به شرکت‌های اعتبارسنجی گزارش می‌دهند. افراد و مشاغل می‌توانند با تماس با آژانس اعتبارسنجی یا یک شرکت شخص ثالث مرتبط و پرداخت هزینه اسمی، نسخه‌ای از گزارش اعتبارسنجی خود را بدست آورند.

چگونگی دریافت وام جدید مسکن

تسهیلات جدید مسکن بعد از اعتبار سنجی

گزارش اعتباری ارائه شده توسط یک شرکت اعتبارسنجی به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری شامل میزان اعتبار وام گیرنده، تعداد چک برگشتی، خوش حسابی یا بد حسابی در پرداخت اقساط وام و تسهیلات مانند وام جدید مسکن و غیره است. آژانس‌های اعتبارسنجی، همچنین به عنوان آژانس‌های رتبه بندی اعتباری شناخته می‌شوند، با پیش بینی احتمال اینکه وام گیرنده بدهی را به موقع بازپرداخت کند، برای وام دهندگان بالقوه تعیین می‌کند که آیا وام جدید مسکن دیگر وام‌ها و تسهیلات را در اختیار وام گیرندگان قدیمی و جدید اعطا کنند یا خیر.

تاثیر شرکت‌ها و آژانس‌های اعتبارسنجی بر دریافت وام جدید مسکن

ارزیابی‌ها و رتبه بندی‌های ارائه شده توسط آژانس‌های اعتبارسنجی می‌تواند بر خریدها و فعالیت‌هایی مانند خرید ماشین یا تامین وام جدید مسکن برای به دست آوردن املاک و مستغلات تاثیر می‌گذارد. در مقابل، بازپرداخت وام شهریه برای دانشجویان دانشگاه ممکن است بر گزارش اعتبار سنجی توسط شرکت اعتبارسنجی تاثیر بگذارد. در امتیاز دهی و رتبه بندی‌هایی که توسط آژانس‌های اعتبارسنجی برای فرد تعیین شده است، می‌توان اشکالات و خطاها را پیدا کرد. این خطاها ممکن است ناشی از مشاغل مختلف و وام دهندگان باشد که اطلاعات مالی درباره فعالیت وام و بازپرداخت را به برخی آژانس‌ها گزارش اعتباریمی‌دهند که باید سریع در جهت رفع آنها اقدام کرد. بنابراین برای افرادی در رتبه بندی اعلام شده واجد شرایط دریافت وام جدید مسکن و دیگر وام‌ها و تسهیلات نشده‌اند، بهتر است از مشاوران اقتصادی خواست که گزارش اعتبارسنجی آنها را چند بار مطالعه و بررسی کرد.

منبع: investopedia

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

داریوش سجودی قراخانلو نوشت : 1400/11/19
جهت وام از مسکن
پاسخ
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.