تسهیلات چیست؟

تسهیلات یک برنامه رسمی کمک مالی است که توسط یک بانک و موسسه مالی و اعتباری برای کمک به شرکتی که به سرمایه در گردش نیاز دارد، ارائه می‌شود. انواع تسهیلات شامل خدمات اضافه برداشت، برنامه‌های پرداخت معوق، خط اعتباری، اعتبار در گردش، وام‌های مدت دار، اعتبار نامه و وام‌های چرخان است. بانک‌ها می‌توانند برای اولویت بندی در اعطای وام و تسهیلات از خدمات آژانس‌ها و شرکت‌ اعتبارسنجی استفاده کنند. این آژانس‌ها و شرکت‌ اعتبار سنجی برای ارائه خدمات مناسب به بانک‌ها و افراد از طریق استعلام از بانک مرکزی جهت وام و استعلام اقساط معوق بانک مرکزی اقدام می‌کنند.

طرح جدید تسهیلات آنی بانک دی

تسهیلات

طرح تسهیلات آنی بانک دی چه خصوصیات و ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از بانک‌های خصوصی فعال در زمینه ارائه وام و تسهیلات آنی و مناسب به متقاضیان، بانک دی است. یکی از طرح‌های ارائه شده برای دریافت تسهیلات آنی و ارزان قیمت، طرح 24 است. در این طرح متقاضی می‌تواند بدون ضامن در 24 ساعت با نرخ کارمزد 2 تا 4 درصد تسهیلات آنی دریافت می‌کند. این طرح ارزان قیمت بوده و بیشتر برای اقشار ضعیف و کم درآمد در نظر گرفته شده است. همچنین این طرح بر اساس عقود اسلامی طراحی و ارائه شده است. از این تسهیلات آنی افراد مختلف می‌توانند برای راه اندازی یا توسعه و رونق کسب و کار خود استفاده کنند. تسهیلات توافق نامه‌ای بین یک شرکت و یک وام دهنده دولتی یا خصوصی است که به صاحب کسب و کار اجازه می‌دهد مبلغ خاصی از پول را برای اهداف مختلف برای مدت زمانی کوتاه وام بگیرد. وام برای یک مبلغ تعیین شده است و نیازی به وثیقه ندارد. وام گیرنده تا زمان پرداخت کامل بدهی، با بهره و پرداخت ماهانه یا سه ماهه انجام می‌دهد. البته در این طرح تعیین تعداد اقساط و نرخ بهره بر عهده مشتری است.

مزایای استفاده از تسهیلات چیست؟

تسهیلات به ویژه برای شرکت‌هایی که می‌خواهند از اخراج کارگران، کند شدن رشد یا تعطیل شدن کارخانه در دوره‌های فروش فصلی در هنگام کمبود درآمد جلوگیری کنند، بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر یک مغازه جواهر فروشی در دوران رکود بازار با کاهش فروش، پول نقد کم داشته باشند، مالک می‌تواند تسهیلات آنی از یک بانک درخواست کند، که در هنگام رونق بازار، بازپرداخت می‌شود. جواهر فروش برای ادامه فعالیت خود از بودجه استفاده می‌کند و وام را به صورت اقساط ماهانه تا تاریخ توافق شده بازپرداخت می‌کند. خدمات اضافه برداشت در صورت خالی بودن حساب نقدی شرکت، تسهیلات را به یک شرکت اعطا می کند. تسهیلات دهنده بهره و هزینه‌های انجام شده را می‌پردازد. خدمات اضافه برداشت هزینه کمتری نسبت به وام دارند، به سرعت تکمیل می‌شوند و جریمه‌های مربوط به بازپرداخت زودهنگام را شامل نمی‌شوند. وام‌های بلند مدت تجاری  با نرخ بهره و تاریخ سررسید تعیین شده است. یک شرکت به طور معمول از پول برای تامین اعتبار یک سرمایه گذاری بزرگ یا خرید استفاده می‌کند. مدت زمان بازپرداخت وام‌های میان مدت کمتر از سه سال است و اقساط آن ماهانه پرداخت می‌شوند. شرکت‌های دارای مانده نقدی پایین که نیاز به سرمایه گذاری خالص سرمایه در گردش خود را دارند، معمولا به دنبال وام‌های اعتباری در حال چرخش هستند که هر زمان که تجارت به سرمایه نیاز داشته باشد، به صندوق‌ها دسترسی دارند.(برای دریافت استعلام تسهیلات خود در 7 سال گذشته می توانید همین حالا اقدام کنید)

منبع: investopedia

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.