معرفی شرکت اعتبارسنجی AM Best

بهترین آژانس اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری که در صنعت بیمه در سراسر جهان فعالیت می‌کند، AM Best است. این شرکت خصوصی که در سال 1899 در شهر نیویورک تاسیس شده است و مقر آن در Oldwick، نیوجرسی است. هر دو کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده و انجمن ملی کمیسیون‌های بیمه، این شرکت اعتبار سنجی را به عنوان یک سازمان رتبه بندی آماری شناخته شده ملی معرفی کرده‌اند. به غیر از نیویورک، اکنون دفاتر این آژانس رتبه بندی اعتباری در بیش از 100 شهر دنیا از جمله در لندن، آمستردام، دبی، هنگ کنگ، سنگاپور و مکزیکو سیتی مستقر هستند. هدف شرکت اعتبارسنجی AM Best تقویت وضعیت مالی کلی و عملکرد صنعت بیمه در حمایت از رشد اقتصادی و رفاه کلیه سهامداران با تامین اعتبار بانکی افراد از طریق امتیازدهی و رتبه بندی اعتباری آنها است. ماموریت شرکت اعتبار سنجی AM Best ارائه اطلاعات و داده‌های مالی و اعتباری به موقع، دقیق، جامع و روشنگری برای هر کس که علاقه مند به سرمایه گذاری در شرکت‌های بیمه و بورس اوراق بهادار است، خواهد بود و چشم انداز این شرکت این است که به عنوان یک شرکت شناخته شده، پذیرفته شده و مورد احترام کامل تمامی شرکت‌ها و آژانس‌های اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری در سراسر جهان واقع شود و خدمات و تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها و اطلاعات مالی و آماری در صنعت بیمه را ارائه دهد. این شرکت بهترین خدمات رتبه بندی، اعتبار سنجی و یا گزارش‌های مربوط به بیش از 16000 شرکت بیمه در سراسر جهان را ارزیابی می‌کند.

معرفی شرکت اعتبارسنجی AM Best

آژانس اعتبار سنجی AM Best فعال در زمینه صنعت بیمه

پیشینه فعالیت شرکت اعتبارسنجی AM Best

این شرکت اعتبارسنجی و رتبه بندی شرکت‌های بیمه فعالیت خود را در سال 1899 آغاز کرد و پس از وقوع زلزله 1906 سانفرانسیسکو، گزارش‌های مربوط به آن را گسترش داد. خسارت ناشی از آن زمین لرزه که بخش اعظمی از شهر را ویران کرده بود، منجر به مطالبات بیمه‌ای شد که 12 شرکت آمریکایی و دو مورد دیگر در اروپا را ورشکسته کرد. نیاز به رتبه بندی و اعتبار سنجی بانک و بیمه گذاران منجر به رشد شدید فعالیت دفاتر این شرکت شد. دفاتر شرکت اعتبارسنجی AM Best در سال 1997 به لندن، در سال 2000 هنگ کنگ و 2012 در خاورمیانه مستقر شدند.(میدونستی گزارش اعتباری شامل اقساط بیمه هم میشه؟ میتونی همین الان گزارش اعتبارسنجیت رو دریافت کنی)

مجوزها و تاییدیه‌های شرکت اعتبارسنجی AM Best

شرکت اعتبار سنجی و رتبه بندی شرکت‌های بیمه AM Best به عنوان یک سازمان رتبه بندی آماری شناخته شده ملی (NRSRO) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و به عنوان ارائه دهنده رتبه بندی اعتبار (CRP) توسط انجمن ملی کمیسیون های بیمه (NAIC) در ایالات متحده ثبت شده است. AM Best توسط اتحادیه اوراق بهادار و بازارهای مالی (ESMA) در اتحادیه اروپا، کمیسیون بورس اوراق بهادار در هنگ کنگ، کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری (ASIC) در استرالیا، مقامات پولی (MAS) در سنگاپور، بانک (RBNZ) در نیوزلند، (CNBY) در مکزیک و نظارت بر بازار سهام (SMV) در پاناما؛ و توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (CVM) در برزیل و توسط سازمان نظارت بر بازار مالی (FINMA) در سوئیس به عنوان یک شرکت اعتبارسنجی و رتبه بندی شرکت‌های بیمه شناخته شده است. علاوه بر این، AM Best یک دفتر نمایندگی دارای مجوز در دبی را تحت نظارت سازمان خدمات مالی دبی (DFSA) اداره می‌کند.

منابع: investopedia ambest

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.