دلایل ضمانت بانکی و نحوه ی دریافت یکی از آن ها

همانطور که در جریان هستید ضمانت نامه بانکی یکی از خدماتی می باشد که بانک ها برای مشتریان خود در نظر می گیرند. ضمانت به این معنا می باشد که اگر شما ضامن کسی شده اید و یا ضمانت کار وی را کرده اید، اگر بابت کار او خسارتی به سازمان، اداره یا بانک ها خورده باشد، شما ناچار به جبران خسارت خواهید بود. پس در ضمانت نامه بانکی قید می شود که ضامن تعهد می کند که اگر کوتاهی در جهت انجام تعهدات مضمون صورت پذیرد، او تمامی خسارت وارده به وسیله مضمون را باید پرداخت نماید. در ضمانت نامه بانکی شخص حقیقی یا حقوقی به جز بانک، متعهد و مضمون وجود ندارد و در صورت هرگونه کوتاهی از سمت متعهد، مضمون دچار بحران خواهد شد. اما امروزه با اعتبارسنجی ها افراد بهتر می توانند ریسک کنند. شرکت اعتبار سنجی گزارشی در جهت اعتبار سنجی مشتریان بانک انجام می دهد که همین می تواند باعث روشن تر شدن وضعیت متعهد باشد. افراد می توانند با دیدن این گزارش ها اقدام به ضامن شدن یا نشدن بنمایند. گاهی بسیاری از افراد با دیدن گزارش شرکت اعتبارسنجی و نارضایتی از آن باز هم ریسک کرده و به دلایلی ضمانت فرد را بر عهده می گیرند.

دلایل ضمانت بانکی و نحوه ی دریافت یکی از آن ها

ضمانت نامه بانکی

انواع ضمانت نامه بانکی

شرکت اعتبار سنجی ، میزان اعتبار اشخاص مورد نظر را در بانک ها مشخص می نماید. بعد از این که مراحل تامین اعتبار در شرکت اعتبارسنجی مشخص و به تصویب رسید به مرحله ضمانت نامه بانکی می رسند. اگر شرکت اعتبار سنجی نمره ی اعتبارسنجی مشتریان بانک را بالا اعلام نماید، تسهیلات بانکی برای فرد بسیار راحت تر به سرانجام خواهد رسید. پس می توان گفت گاهی شرکت اعتبارسنجی به نوبه ی خود نوعی تضمین کننده می باشد اما شرکت اعتبار سنجی فقط در مورد اشخاص اطلاعاتی جمع آوری کرده و در دسترس قرار می دهد و هیچ گونه اعتباری را برای افراد قائل نمی باشد. شرکت اعتبارسنجی، گاهی به افراد قدرت ریسک کردن می دهد تا با اطلاعاتی که شرکت اعتبار سنجی در اختیار آن ها قرار می دهد اقدام به پرداخت تسهیلات کنند. برخی از انواع ضمانت نامه ها را در اینجا نام می بریم: ضمانت نامه های پیمان، گمرکی، حسن انجام کار، تعهد پرداخت، مناقصه ای، ضمانت نامه پیش پرداخت و بسیاری دیگر که در اصل این ضمانت نامه ها اسنادی می باشند که پشتوانه نقدی آن ها توسط مشتریان ضمانت نامه ها تایید شده است. اشخاص حقیقی و یا حقوقی برای صدور این ضمانت نامه ها باید مدارکی را به بانک ها ارائه دهند که با مراجعه به سایت های بانک مورد نظر می توان از این مدارک اطلاعات کاملی کسب کرد. علاوه بر مواردی که ذکر شد برخی از نکات مهمی برای صدور ضمانت نامه ها ارائه می شود که افراد می توانند با مطالعه آن ها در زمینه صدور ضمانت نامه ها اطلاعات بسیاری کسب نمایند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.