یک شرکت اعتبارسنجی چگونه از شما در مقابل کلاه برداران محافظت می کند؟

امروزه بسیاری از اطلاعات اشخاص را می توان به راحتی از طریق شرکت اعتبار سنجی با رضایت وی به دست آورد. بسیاری از خریداران و فروشندگان کالا و محصولات و یا ارائه خدمات قبل از انجام هر گونه معاملات با یکدیگر می توانند اقدام به اخذ گزارشی از پیشینه ی بانکی افراد مورد معامله خود داشته باشند و در صورت رضایت از گزارش اعتبارسنجی، معامله ی خود را با فرد مذکور انجام دهند. در این گزارش تمامی معوقات بانکی اعم از چک های برگشتی، بدهی های دولتی، اقساط عقب افتاده و ... برای فرد درخواست کننده آشکار می شود. در صورت مشاهده گزارش اعتبار سنجی می توانند ریسک برای ادامه معامله و یا برگشت از انجام معامله را انتخاب نمایند. شرکت اعتبارسنجی همیشه گزارش های خود را به نحوی تهیه و توزیع می کند که جلوی هر گونه ضرر احتمالی برای سازمان ها و دولت گرفته شود. سیستم های بانکی امروزه به دلیل گسترش کلاه برداری های متنوع، توسط شرکت های اعتبار سنجی طرح هایی را برای محافظت برنامه ریزی و اجرا کرده اند که بسیار موفق نیز بوده اند. با ورود نام افراد به شرکت های اعتبارسنجی و استعلام بانک مرکزی و نیز استعلام معوقات بانکی با کد ملی، اعتبار سنجی انجام گرفته و در صدد شناسایی افراد بر می آیند.

یک شرکت اعتبار سنجی چگونه از شما در مقابل کلاهبرداران محافظت می کند؟

جلوگیری از کلاهبرداران

مشخصه های شرکت اعتبارسنجی برای اعطای اعتبار

شرکت اعتبارسنجی برای وام دهندگان لیستی از مشخصه هایی را تعریف می نماید،که برای این شرکت از نظر اعطای تسهیلات بانکی قابل قبول می باشد. اگر در این لیست، موضوعی از نظر سازمان ها و بانک ها نادیده گرفته شود یعنی این بانک و یا سازمان ریسک برای اعطای تسهیلات را قبول کرده است که در این صورت یا دچار سود و یا دچار ضرر خواهد شد. این مشخصه های اعتبار سنجی عبارتند از: شخصیت، که در طی انجام فعالیت های گسترده افراد با مراکز خدمات دهنده قابل شناسایی می باشد. ظرفیت: که با بررسی میزان تعهد و درآمد شخص بررسی می شود، که آیا درآمد فرد پاسخگوی بدهی وی می باشد و یا خیر. سرمایه: میزان نقدینگی که فرد در دست دارد. وثیقه: دارایی که فرد به عنوان رهن برای دریافت تسهیلات واگذار می کند. و در آخر شرایطی می باشد که وام گیرنده برای دریافت وام آن ها را پذیرش می نماید. مانند نحوه پرداخت وام، اقساط وام و غیره. معوقات بانکی یکی از مخرب ترین موارد اقتصاد کلان کشور به حساب می آیند. در استعلام بانک مرکزی و بسیاری از بانک ها که دارای معوقات بسیاری می باشند، استعلام معوقات بانکی با کد ملی صورت می پذیرد. استعلام معوقات بانکی با کد ملی تاثیر بسیار زیادی بر روی اعتبارسنجی افراد دارد. اگر به دنبال دریافت استعلام بانکی هستید و نمی دانید چه باید کرد؟ در ابتدا باید به آژانس های اعتبار سنجی مراجعه کنید. کار این آژانس این می باشد که اطلاعات را جمع آوری می کند و سپس اقدام به تهیه گزارش اعتباری، معوقات بانکی، استعلام از بانک های مورد نظر می کند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.