آیا از یک شرکت اعتبارسنجی به عنوان یک مشاور مالی می توان استفاده کرد ؟

برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا باید گفت هیچ ناممکنی وجود ندارد. هر ناممکنی از طریق های دیگر ممکن می باشد. اما تعریف شرکت اعتبارسنجی  کاملا با تعریف مشاور مالی متفاوت می باشد. در مواردی این مقوله بسیار مهم می باشد که سازمان ها نسبت به اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و یا حقوقی از شرکت اعتبار سنجی مشاوره مالی دریافت می کنند. بدین صورت که سازمان مورد نظر گزارش هایی از سامانه ملی اعتبار سنجی دریافت می کند که قبلا اقدام به سفارش آن کرده بوده است و از این طریق می تواند دریابد که باید به شخص حقیقی و یا حقوقی تسهیلات را ارائه دهد و یا ندهد. اعتبارسنجی عمل بسیار مهمی می باشد که افراد خاصی که در این زمینه دارای تجربه و مهارت هستند اطلاعات مهم در  زمینه بازپرداخت های وام ها، بدهی ها، چک های برگشتی و برخی دیگر، را جمع آوری و تلفیق می کنند و به صورت گزارشی دقیق به مراکز و یا سازمان ها ارائه می دهند. این خود به نوعی مشاوره مالی محسوب می شود زیرا مدیران از طریق این گزارش تصمیم می گیرند که با این شخص حقیقی و یا حقوقی همکاری نمایند و یا دست از همکاری بردارند. پس از این رو می توان گفت شرکت اعتبار سنجی به صورت بسیار نا محسوسی یک نوع مشاور مالی به حساب می آید.(همین حالا میتونی دلایل کسب نمره اعتباری دریافتی در گزارش اعتباریتو ببینی)

آیا از یک شرکت اعتبار سنجی به عنوان یک مشاور مالی می توان استفاده کرد؟

گزارش اعتباری

نحوه فعالیت های افراد در شرکت اعتبارسنجی

افراد بسیار هوشمند و توانمندی در شرکت اعتبار سنجی مشغول به کار می باشند که توانایی های خارق العاده ای در جهت نحوه ی دسترسی به اطلاعات اشخاص حقیقی و یا حقوقی دارند. آن ها می توانند با جمع آوری اطلاعاتی درباره نحوه پرداخت اقساط وام ها، بدهی های دولتی، چک های برگشتی و وصولی و هر نوع تعهدی که اشخاص برای پرداخت کرده اند را به دست آورده و همه را با یکدیگر تلفیق کرده و در اسناد مهم شرکت اعتبار سنجی جای دهند و در صورت نیاز سازمان و یا بانک و برخی از واحد های دولتی این اطلاعات را در دسترس آن ها قرار دهند. البته شرکت اعتبارسنجی ، برای نمره اعتباری افراد نیز اعتبار سنجی انجام می دهد و رتبه اعتباری افراد را از این طریق به نمایش خواهند گذاشت. اما دسترسی به رتبه اعتبارسنجی برای افراد به سهولت امکان پذیر می باشد. آن ها می توانند از طریق پایگاه اینترنتی شرکت اعتبار سنجی وارد این شرکت شده و درخواست خود را بیان کنند. پس از طی کردن مراحلی به صورت آنلاین اشخاص می توانند نمره اعتبارسنجی خود را دریافت نمایند. البته می توانند شاهد ریز این اطلاعات نیز باشند. برای نمونه در برخی از اطلاعات در شرکت اعتبار سنجی نمره منفی برای اشخاص در نظر گرفته شده است که بسیار واضح درباره ی نحوه دریافت این نمره منفی توضیح داده شده است و در مورد نمره های بالای اعتبارسنجی هم به همین منوال عمل شده است. 

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.