رتبه اعتباری و نمره اعتباری توسط یک شرکت اعتبارسنجی برای وام دهندگان و وام گیرندگان ارائه می‌شود. این رتبه‌ها و نمرات اعتباری را این شرکت‌ها و آژانس‌ها از طریق جمع آوری داده‌ها و اطلاعات مالی و اعتباری مشتریان بانک‌ها از طریق تکنیک‌های اعتبارسنجی به دست می‌آورند. برخی از مولفه‌ها و فاکتورهای اعتبار سنجی عبارتند از استعلام معوقات بانکی و استعلام تعداد و وضعیت چک‌های برگشتی مشتریان هستند که به وام دهندگان کمک می‌کند تا برای اعطای وام و تسهیلات به مشتریان خود تصمیم گیری کنند. آنها از طریق این اطلاعات و داده‌های مالی و اعتباری می‌توانند در اعطای وام و تسهیلات به مشتریان خود اولویت بندی انجام دهند.

راهکارها و روش‌های‌ برای بهبود رتبه و نمره اعتباری

در ادامه مقاله راهکارها و روش‌هایی که می‌توانند به ارتقا و بهبود نمره و رتبه اعتباری شما کمک کنند، ارائه می‌شوند:

 (گزارش اعتباری خود را مرور کنید)هر گزارش اعتبارسنجی از هر آژانس و شرکت رتبه بندی اعتباری را از نزدیک بررسی کنید. هرگونه خطا و اشکالی را که پیدا کردید را با آن آژانس و شرکت اعتبار سنجی در میان بگذارید. این نزدیکترین راه برای رسیدگی سریع به نمره و رتبه اعتباری خود به صورت صحیح است. با اطلاع به آژانس اعتبار سنجی درباره درج اطلاعات اشتباه مالی و اعتباری خود، به محض حذف آن اطلاعات غلط، نمره و رتبه اعتباری خود را بهبود می‌بخشید.

روش های بهبود رتبه اعتباری و نمره اعتباری

راهکارهای بهبود رتبه اعتباری

2- یادآوری‌های پرداخت را تنظیم کنید : مهلت‌های پرداخت را برای هر صورت حساب در یک برنامه ریز یا تقویم بنویسید و یادآوری‌ها را بصورت آنلاین تنظیم کنید. پرداخت صورتحساب به موقع و به طور مداوم می‌تواند نمره اعتباری را در طی چند ماه بالا ببرد.

3- بیش از یک بار در چرخه، صورتحساب خود را پرداخت کنید : اگر می‌توانید هزینه آن را بپردازید، صورت حساب خود را هر دو هفته یکبار و نه یکبار در ماه پرداخت کنید. این میزان اعتبار شما را پایین آورده و به طور قطع نمره و رتبه اعتباری را بهبود می‌بخشد.

4- با طلبکاران خود تماس بگیرید : در صورت عدم پرداخت به موقع بدهی، فورا با طلبکاران خود تماس بگیرید و از آنها مهلت بگیرید. رسیدگی سریع به مشکل می‌تواند اثرات منفی پرداخت‌های دیرهنگام و مانده بدهی را کاهش دهد.

5- حساب‌های کارت اعتباری بلااستفاده را ببندید : سن سابقه اعتبار شما مهم است و سابقه طولانی تر بهتر است. اگر باید حسابهای اعتباری را ببندید، حسابهای بلااستفاده جدید کارت اعتباری را ببندید. برخی از حساب‌های اعتباری بلااستفاده قدیمی هستند که به اعتبار شما کمک می‌کنند، آنها را نگه دارید.

6- وام پرداختی سریع را دریافت کنید : اگر اعتبار بد دارید و راه دیگری برای بهبود نمره خود ندارید، میتوانید "وام سریع پرداخت" را در نظر بگیرید. اینها معمولا وام‌هایی برای مبالغ اندک هستند که در گزارش اعتباری یک شرکت اعتبارسنجی در مورد سابقه بازپرداخت وام و بدهی می‌توانند مثبت منعکس شوند.

7- یک برنامه تلفیق پرداخت بدهی را در نظر بگیرید : اگر در یک برنامه ادغام بدهی ثبت نام کنید ، می توانید افت موقت در اعتبار خود داشته باشید ، اما تا زمانی که پرداخت های به موقع انجام دهید ، رتبه و نمره اعتباری شما به سرعت بهبود می‌یابد و شما می‌توانید بدهی‌ای را که ایجاد شده از بین ببرید.

منبع: debt

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.