وام دادن بانک ها با استفاده از روش الگوریتم ژنتیک

الگوریتم ژنتیک یکی از روش‌هایی است که بانک‌ها از آن برای اعطای وام و تسهیلات استفاده می‌کنند. الگوریتم ژنتیکی یک روش جستجوی اکتشافی است که از هوش مصنوعی و محاسبات ریاضی در آن استفاده می‌شود. برای یافتن راه حل‌های بهینه برای مشکلات جستجو بر اساس تئوری انتخاب طبیعی و زیست شناسی تکاملی استفاده می‌شود. الگوریتم‌های ژنتیکی برای جستجوی مجموعه‌های بزرگ و پیچیده داده، عالی هستند. آنها قادر به یافتن راه حل‌های معقول برای مسائل پیچیده هستند زیرا در حل مسائل بهینه سازی محدودیت ندارند. یکی از این مسائل که در آن از الگوریتم ژنتیک استفاده می‌شود، اعطای وام و تسهیلات توسط بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری است. یک شرکت اعتبارسنجی برای رتبه بندی اعتباری مشتریان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری پس از دریافت داده‌ها و اطلاعات مالی و اعتباری آنها از طریق این الگوریتم و فرمول‌های دیگر اقدام به اعتبارسنجی و رتبه بندی و امتیازدهی اعتباری آنها می‌کند.

مزایای وام دادن بانک ها با استفاده از روش الگوریتم ژنتیک

الگوریتم ژنتیک یا هر فرمول و الگوریتم دیگری که توسط یک شرکت اعتبار سنجی برای رتبه اعتباری مشتریان می‌شود، باعث کاهش ریسک اعتباری بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری برای اعطای وام و تسهیلات می‌شود. چرا که به طور کلی وام دهی شامل ریسک است، وام دهندگان تمایل بیشتری به وام دادن - و ارائه شرایط بهتر - به افرادی که اعتبار خوبی دارند، دارند. این بدان دلیل است که علائم اعتباری خوبی مبنی بر اینکه کسی احتمال دارد وام را بازپرداخت کند، وجود دارد. اما شما نمی توانید اعتبار خوبی بسازید مگر اینکه وام دهنده به شما فرصتی دهد تا اثبات کنید که شایسته هستید. این از منظر وام دهنده معنا می‌یابد - آنها نمی‌خواهند شانس خود را از یک وام گیرنده که ریسک آن ناشناخته است، امتحان کنند. اما وقتی پس از استعلام تسهیلات و انتخاب نوع وام و تسهیلات مناسب، تلاش می‌کنید که آن را بگیرید و هیچ وام دهنده‌ای نمی‌خواهد اولین کسی باشد که با شما معامله می‌کند، بسیار ناامید کننده است.

وام دادن بانک ها با استفاده از روش الگوریتم ژنتیک

وام دادن بانک ها با استفاده از روش الگوریتم ژنتیک

تفاوت وام و خط اعتباری

به طور کلی وام برای سرمایه گذاری‌های بزرگ یا خرید بهتر است. این می‌تواند خرید خانه یا ماشین جدید یا پرداخت هزینه تحصیل در دانشگاه باشد. از طرف دیگر، خطوط اعتباری برای پرداخت هزینه‌های جاری، کوچک یا غیرقابل پیش بینی یا حتی درآمد و جریان پول بهتر است. به عنوان مثال، یک صاحب کسب و کار کوچک ممکن است از کارت اعتباری برای پرداخت هزینه‌های اداری و هزینه‌های شخصی در هر ماه استفاده کند. یک صاحب خانه ممکن است از یک خط اعتباری برای پرداخت هزینه‌های بازسازی در حال انجام برای خود استفاده کند، وقتی که مطمئن نیست هزینه این پروژه چقدر خواهد بود. وام‌ها معمولا نرخ بهره ثابت دارند. این بدان معناست که اگر وام با نرخ بهره 5 درصدی بگیرید، آن نرخ در طول عمر وام تغییر نخواهد کرد. از طرف دیگر، بسیاری از خطوط اعتباری نرخ بهره متغیر دارند. به طور کلی خط اعتباری یک حساب چرخشی است که به وام گیرندگان اجازه می‌دهد تا پول را تا حد مشخصی برداشت و هزینه کنند، این پول را بازپرداخت کنند (معمولا با بهره) و سپس دوباره آن را خرج می‌کنند.

منابع: techopedia creditkarma

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.